GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Fen Eğitiminde Bilimsel Muhakeme/1310038
Dersin Adı: Fen Eğitiminde Bilimsel Muhakeme
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bilimin doğası ve bilimsel muhakemenin önemi hakkında bilgi edinir.
Bilimsel muhakemenin özellikleri ve fen başarısı ile ilişkisini kavrar.
Okullarımızda bilimsel muhakeme ve kavram öğretimi hakkında bilgi sahibi olur.
Piaget ve Vygotsky’e göre soyut işlemler dönemi hakkında bilgi edinir.
Hipotetik düşünme, orantısal düşünme, değişkenleri belirleme ve kontrol etme hakkında bilgi sahibi olur.
Olasılıklı düşünme, kombinezyonel düşünme ve korelasyonel düşünme hakkında bilgi sahibi olur.
Tahmin-Gözlem-Açıklama yöntemi ile bilimsel muhakeme arasındaki ilişkiyi kavrar.
Fen Eğitimi yoluyla Bilişsel Gelişimi Hızlandırma (CASE) projesi hakkında bilgi sahibi olur.
Fen Eğitimi yoluyla Bilişsel Gelişimi Hızlandırma (CASE) projesi etkinliklerini yapar.
Bilimsel muhakeme becerilerinin seviyelerinin ölçülmesi.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Bilimin doğası ve bilimsel muhakemenin önemi
2. Hafta  Bilimsel muhakemenin özellikleri ve fen başarısı ile ilişkisi
3. Hafta  Okullarımızda bilimsel muhakeme ve kavram öğretimi
4. Hafta  Piaget ve Vygotsky’e göre soyut işlemler dönemi
5. Hafta  Hipotetik düşünme
6. Hafta  Orantısal düşünme
7. Hafta  Değişkenleri belirleme ve kontrol etme
8. Hafta  Olasılıklı düşünme
9. Hafta  Kombinezyonel düşünme
10. Hafta  Ara sınav
11. Hafta  Korelasyonel düşünme
12. Hafta  Tahmin-Gözlem-Açıklama yöntemi ile bilimsel muhakeme
13. Hafta  Fen Eğitimi yoluyla Bilişsel Gelişimi Hızlandırma (CASE) projesi
14. Hafta  Fen Eğitimi yoluyla Bilişsel Gelişimi Hızlandırma (CASE) projesi etkinlikleri
15. Hafta  Bilimsel muhakeme becerilerinin ölçülmesi
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
2
28
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
5
70
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
154
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fen bilimleriyle ilgili kuram, yasa, olgu, model ve kavramlar ile alan eğitimindeki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır.X
2
Fen bilimleri ve alan eğitimi ile ilgili bilgisini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirir.X
3
Fen eğitimi alanındaki bir problem durumunu ortaya koyar, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları geliştirir, buna yönelik veri toplar, verileri uygun tekniklerle analiz eder ve raporlaştırır.X
4
Fen bilimleri ve fen eğitimi ile ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri eleştirel bir gözle takip ederek hayat boyu öğrenme ilkesini yaşamında uygular.X
5
Fen eğitimi alanında yaptığı çalışmaların bulgularını ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşırX
6
Alanıyla ilgili bilgi edinmek ve bilgiyi paylaşmak için bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X
7
Fen eğitimi alanında ortaya konan ulusal strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları değerlendirir.X
8
Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun olacak şekilde araştırmalarını yürütür.X
9
Bir yabancı dili en az uluslararası literatürü takip etmek, alanıyla ilgili bilgiyi sözlü ve yazılı şekilde paylaşmak ve raporlaştırmak amacıyla kullanırX
10
Fen eğitimini ilgilendiren çalışmaları bireysel olarak yürütür ya da yapılan takım çalışmalarında sorumluluk alırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Öğr. Gör. Dr. İbrahim YÜKSEL)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ibrahimyuksel/academic)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ibrahimyuksel7@hotmail.com)