GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Fen Eğitiminde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Uygulamaları/1310037
Dersin Adı: Fen Eğitiminde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Uygulamaları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Teknolojik alan bilgisi ve pedagojik alan bilgisinin ne olduğunu açıklar
Dijital öğrenme ortamları ile desteklenen fen sınıflarının nasıl olması gerektiğini bilir.
Fen eğitimi ile ilgili simülasyon uygulamalarını kullanır.
Eğitimde video kullanımı, tablet kullanımı, sosyal medya ağları, youtube ve web 2.0, 3.0 araçlarını tanır ve kullanır.
Web günlüğü oluşturma, bulut bilişim araçları, mobil araçlar ve QR kod uygulamalarını fen eğitiminde nasıl kullanılacağını anlar ve kullanır.
Etkin sunum hazırlama araçları, çevrim içi bulmaca hazırlama, kavram ve zihin haritası hazırlama gibi programları tanır ve eğitimde uygular.
Sanal sınıf uygulamalarını bilir ve uygular

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) nedir?
2. Hafta  Eğitsel yazılımların seçimi ve değerlendirilmesi
3. Hafta  Web 2.0 araçları nedir?
4. Hafta  Fen eğitiminde video paylaşım sitelerinin kullanımı, fen eğitiminde mobil öğrenme
5. Hafta  Bulut bilişim araçlarının fen bilimleri derslerinde kullanılması Blog oluşturma ve fen bilimleri derslerinde blog kullanımı, Bulut bilişim araçların
6. Hafta  QR kod uygulamaları yolu ile mobil öğrenme
7. Hafta  Etkili sunum hazırlama araçları: Animoto ve prezi uygulamaları
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Çevrimiçi bulmaca oluşturma
10. Hafta  Online Kavram ve zihin haritaları uygulamaları
11. Hafta  Astronomi simülasyonları ve uygulamaları
12. Hafta  Simülasyon hazırlama uygulamaları
13. Hafta  Eğitimde sanal sınıf uygulamaları ve livestream
14. Hafta  Online quiz, tartışma, anket hazırlama ve paylaşma uygulamaları
15. Hafta  Online quiz, tartışma, anket hazırlama ve paylaşma uygulamaları
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
2
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
8
3
24
 Rapor hazırlama
12
2
24
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
2
3
6
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fen bilimleriyle ilgili kuram, yasa, olgu, model ve kavramlar ile alan eğitimindeki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır.X
2
Fen bilimleri ve alan eğitimi ile ilgili bilgisini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirir.X
3
Fen eğitimi alanındaki bir problem durumunu ortaya koyar, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları geliştirir, buna yönelik veri toplar, verileri uygun tekniklerle analiz eder ve raporlaştırır.X
4
Fen bilimleri ve fen eğitimi ile ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri eleştirel bir gözle takip ederek hayat boyu öğrenme ilkesini yaşamında uygular.X
5
Fen eğitimi alanında yaptığı çalışmaların bulgularını ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşırX
6
Alanıyla ilgili bilgi edinmek ve bilgiyi paylaşmak için bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X
7
Fen eğitimi alanında ortaya konan ulusal strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları değerlendirir.X
8
Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun olacak şekilde araştırmalarını yürütür.X
9
Bir yabancı dili en az uluslararası literatürü takip etmek, alanıyla ilgili bilgiyi sözlü ve yazılı şekilde paylaşmak ve raporlaştırmak amacıyla kullanırX
10
Fen eğitimini ilgilendiren çalışmaları bireysel olarak yürütür ya da yapılan takım çalışmalarında sorumluluk alırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Önder ŞENSOY)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/sensoy/academic)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sensoy@gazi.edu.tr)