GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Fen Bilgisi Eğitiminde Biyoteknoloji ve Nanobiyoteknoloji Konuları/1310034
Dersin Adı: Fen Bilgisi Eğitiminde Biyoteknoloji ve Nanobiyoteknoloji Konuları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Biyoteknoloji ile ilgili kavramları ve yöntemleri tanımlar.
Biyoteknoloji ile diğer bilim dallarının ilişkisini açıklar.
Biyoteknolojik gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışabilir.
Ülkemizde yapılan biyoteknolojik çalışmaları diğer ülkelerdeki gelişmelerle karşılaştırır.
Biyoteknoloji ve fen eğitimi ile ilgili literatürü, güncel tartışma ve gelişmeleri takip edebilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Biyoteknolojinin tanımı, tarihçesi ve ilişkili olduğu bilim dalları
2. Hafta  Biyoteknolojide kullanılan kavramlar, model organizmalar ve yöntemlere giriş
3. Hafta  Rekombinant DNA teknolojisi ve gen klonlanmasının prensipleri
4. Hafta  Biyoteknolojinin uygulama alanları: Sağlık alanında biyoteknoloji
5. Hafta  Biyoteknolojinin uygulama alanları: Gıda, bitkisel üretim, tarım ve hayvancılık alanlarında biyoteknoloji
6. Hafta  Biyoteknolojinin uygulama alanları: Gıda, bitkisel üretim, tarım ve hayvancılık alanlarında biyoteknoloji
7. Hafta  Biyoteknolojinin uygulama alanları: Çevre ve enerji alanlarında biyoteknoloji
8. Hafta  Biyoteknoloji uygulamalarının güvenlik ve etik boyutu
9. Hafta  Geleceğin bilimi: Nanobiyoteknoloji
10. Hafta  Türkiye’de biyoteknoloji ile ilgili çalışma alanlarının, yapılan çalışmaların ve meslek gruplarının incelenmesi
11. Hafta  MEB Ortaokul Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programındaki biyoteknoloji konularının ve kavramların incelenmesi
12. Hafta  MEB Ortaokul Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programındaki biyoteknoloji konularının ve kavramların incelenmesi
13. Hafta  Fen bilimleri eğitimi literatüründeki biyoteknoloji ile ilgili yapılmış bilimsel araştırmaların incelenmesi
14. Hafta  Fen bilimleri eğitimi literatüründeki biyoteknoloji ile ilgili yapılmış bilimsel araştırmaların incelenmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
18
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fen bilimleriyle ilgili kuram, yasa, olgu, model ve kavramlar ile alan eğitimindeki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır.X
2
Fen bilimleri ve alan eğitimi ile ilgili bilgisini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirir.X
3
Fen eğitimi alanındaki bir problem durumunu ortaya koyar, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları geliştirir, buna yönelik veri toplar, verileri uygun tekniklerle analiz eder ve raporlaştırır.X
4
Fen bilimleri ve fen eğitimi ile ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri eleştirel bir gözle takip ederek hayat boyu öğrenme ilkesini yaşamında uygular.X
5
Fen eğitimi alanında yaptığı çalışmaların bulgularını ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşırX
6
Alanıyla ilgili bilgi edinmek ve bilgiyi paylaşmak için bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X
7
Fen eğitimi alanında ortaya konan ulusal strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları değerlendirir.X
8
Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun olacak şekilde araştırmalarını yürütür.X
9
Bir yabancı dili en az uluslararası literatürü takip etmek, alanıyla ilgili bilgiyi sözlü ve yazılı şekilde paylaşmak ve raporlaştırmak amacıyla kullanırX
10
Fen eğitimini ilgilendiren çalışmaları bireysel olarak yürütür ya da yapılan takım çalışmalarında sorumluluk alırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Gazi Üniversitesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://gef-fenbilgisi.gazi.edu.tr/posts/view/title/ogretim-elemanlari-15619)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (http://gef-fenbilgisi.gazi.edu.tr/posts/view/title/ogretim-elemanlari-15619)