GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Fen Eğitiminde Ölçek Geliştirme/1310029
Dersin Adı: Fen Eğitiminde Ölçek Geliştirme
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersi tamamlayan öğrenciler ölçek geliştirmeyle ilgili temel kavramları, kuramsal çerçeveyi ve ölçek geliştirme sürecini açıklar.
Ölçek için madde hazırlar yada seçimini yapar.
Fen eğitimi alanında ölçek geliştirir.
Ölçeğin geçerlik, güvenilirlik ve madde analizini yapar.
Geçerlik, güvenilirlik ve madde analizi sonuçlarını değerlendirir.
Fen eğitimi alanında geliştirilmiş bir ölçeğin değerlendirmesini yapar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Derse Giriş: Dersi İçeriği Hakkında Bilgilendirme
2. Hafta  Ölçek Geliştirmeye Giriş: Ölçme ve Ölçeklerin Eğitimdeki Yeri ve Önemi, Ölçek Geliştirme İle İlgili Temel Kavramlar (Ölçme, Ölçek, Ölçek Türleri, Ölçm
3. Hafta  Güvenirlik, Geçerlik, Kullanışlılık Güvenilirliğin Ve Geçerliğin Sağlanmasında Alınacak Önlemler
4. Hafta  Ölçek Geliştirme (Ölçeğin Sunuş Bölümü, Demografik Özellikler) Ölçek için Madde Hazırlama
5. Hafta  Ölçek Geliştirme (Başarı Testi)
6. Hafta  Ölçek Geliştirme (Yetenek Testi)
7. Hafta  Ölçek Geliştirme (Tutum Ölçeği)
8. Hafta  Ara Sınav Haftası
9. Hafta  Ölçek Geliştirme (Tutum Ölçeği)
10. Hafta  İstatistiksel Bazı Kavramlar, SPSS İle Veri Analizi
11. Hafta  Ölçeklerin Geçerlik, Güvenilirlik Ve Madde Analizlerinin Yapılması
12. Hafta  Ölçeklerin Geçerlik, Güvenilirlik Ve Madde Analizlerinin Yapılması
13. Hafta  Öğrenciler Tarafından Geliştirilen Ölçeklerin Değerlendirilmesi
14. Hafta  Final Sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
12
2
24
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
2
1
2
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fen bilimleriyle ilgili kuram, yasa, olgu, model ve kavramlar ile alan eğitimindeki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır.X
2
Fen bilimleri ve alan eğitimi ile ilgili bilgisini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirir.X
3
Fen eğitimi alanındaki bir problem durumunu ortaya koyar, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları geliştirir, buna yönelik veri toplar, verileri uygun tekniklerle analiz eder ve raporlaştırır.X
4
Fen bilimleri ve fen eğitimi ile ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri eleştirel bir gözle takip ederek hayat boyu öğrenme ilkesini yaşamında uygular.X
5
Fen eğitimi alanında yaptığı çalışmaların bulgularını ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşırX
6
Alanıyla ilgili bilgi edinmek ve bilgiyi paylaşmak için bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X
7
Fen eğitimi alanında ortaya konan ulusal strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları değerlendirir.X
8
Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun olacak şekilde araştırmalarını yürütür.X
9
Bir yabancı dili en az uluslararası literatürü takip etmek, alanıyla ilgili bilgiyi sözlü ve yazılı şekilde paylaşmak ve raporlaştırmak amacıyla kullanırX
10
Fen eğitimini ilgilendiren çalışmaları bireysel olarak yürütür ya da yapılan takım çalışmalarında sorumluluk alırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Yard.Doç.Dr. Halil İbrahim YILDIRIM)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/halily)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (halily@gazi.edu.tr)