GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Fen Bilgisi Eğitiminde Astronomi ve Astronomi Tarihi/1310027
Dersin Adı: Fen Bilgisi Eğitiminde Astronomi ve Astronomi Tarihi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Fen Eğitiminde astronomi ile ilgili oluşabilecek kavram yanılgılarını anlar.
Evrenin oluşumu teorilerini yorumlar
Tarih boyunca ortaya atılan astronomi fikirlerini karşılaştırır.
Astronominin tarih içindeki gelişimi değerlendirir.
Astronomik kavramları açıklar.
Astronomi ile ilişkili kanunları bilir ve formülize eder.
Evrenin genel yapısını tanır.
Günümüz uzay araştırmaları hakkında tartışır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Derse Giriş: Dersi İçeriği Hakkında Bilgilendirme
2. Hafta  Astronomi Tarihi ve Astronomiye Katkı Sağlayan Bilim İnsanları (Uzay Araştırmaları, Astronomi Tarihindeki İlkler vb.)
3. Hafta  Evren ve Evren Modelleri ,Yıldız kavramı ve yıldızların yaşam süreleri
4. Hafta  Galaksiler, galaksilerin ilk evreleri
5. Hafta  Güneş Sistemi ve Diğer Sistemler, Güneş Sistemi İçindeki Cisimler
6. Hafta  Fen Eğitimi alanında Astronomi üzerine yapılmış çalışmalardan örnekler.
7. Hafta   Fen Eğitimi alanında Astronomi üzerine yapılmış çalışmalardan örnekler.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Astronominin tarihsel gelişimi
10. Hafta  Karadelikler
11. Hafta  Ayın Evreleri
12. Hafta  Aletli gözlem (teleskopla gözlem)
13. Hafta  Aletsiz gözlem: karanlık gökyüzü farkındalığı
14. Hafta  Haberleşme Uyduları ve Çalışma Prensipleri
15. Hafta  Astronomi konusu üzerine oluşan yanlış kavram ve anlamalar.
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
12
2
24
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
3
3
9
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fen bilimleriyle ilgili kuram, yasa, olgu, model ve kavramlar ile alan eğitimindeki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır.X
2
Fen bilimleri ve alan eğitimi ile ilgili bilgisini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirir.X
3
Fen eğitimi alanındaki bir problem durumunu ortaya koyar, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları geliştirir, buna yönelik veri toplar, verileri uygun tekniklerle analiz eder ve raporlaştırır.X
4
Fen bilimleri ve fen eğitimi ile ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri eleştirel bir gözle takip ederek hayat boyu öğrenme ilkesini yaşamında uygular.X
5
Fen eğitimi alanında yaptığı çalışmaların bulgularını ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşırX
6
Alanıyla ilgili bilgi edinmek ve bilgiyi paylaşmak için bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X
7
Fen eğitimi alanında ortaya konan ulusal strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları değerlendirir.X
8
Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun olacak şekilde araştırmalarını yürütür.X
9
Bir yabancı dili en az uluslararası literatürü takip etmek, alanıyla ilgili bilgiyi sözlü ve yazılı şekilde paylaşmak ve raporlaştırmak amacıyla kullanırX
10
Fen eğitimini ilgilendiren çalışmaları bireysel olarak yürütür ya da yapılan takım çalışmalarında sorumluluk alırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Önder ŞENSOY)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/sensoy/academic)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sensoy@gazi.edu.tr)