GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Proje Tabanlı Öğrenme ve Fen Eğitimi Uygulamaları/1310022
Dersin Adı: Proje Tabanlı Öğrenme ve Fen Eğitimi Uygulamaları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Proje tabanlı öğrenme yönteminin önemini kavramsal düzeyde kavrar
Uluslar arası ve ulusal alanda proje tabanlı öğrenme yönteminin uygulamalarını ve eğitime olan katkılarını araştırır
Yöntemin farklı disiplinler ve öğrenme seviyesindeki girdi ve çıktılarının neler olduğunu öğrenir
Yöntemi çoklu zeka, işbirlikli öğrenme, probleme dayalı öğrenme…vb gibi diğer yöntemlerle karşılaştırmasını yapar
Yöntemin fen kavramlarındaki örnek uygulamalarını inceleyerek yöntem hakkında teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin içeriği hakkında bilgilendirme. Örneklerle öğretim yöntemlerine genel bakış
2. Hafta  Eğitimde proje nedir? Proje çeşitleri nelerdir?
3. Hafta  Projelerin yöntem boyutu olarak eğitimdeki yeri ve önemi
4. Hafta  Proje tabanlı öğrenme nedir? İçerdiği temel öğeler nelerdir?
5. Hafta  Proje tabanlı öğrenmenin işlem basamakları
6. Hafta  Uluslar arası ve ulusal alanda yöntemin uygulamaları ve eğitime olan katkıları
7. Hafta  Ara sınav haftası
8. Hafta  Yöntemin ilköğretim ve ortaöğretimdeki yeri ve önemi
9. Hafta  Yöntemin fen öğretimine olan katkısının somut örneklerle tartışılması
10. Hafta  Yöntemin diğer disiplinlere (sosyal, matematik, türkçe…) olan katkısının incelenmesi
11. Hafta  Yöntemin diğer öğrenme yöntemleriyle karşılaştırılmasının somut örneklerle incelenmesi
12. Hafta  Yöntemin fen kavramlarındaki örnek uygulamalarının incelenerek yöntem hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilmesi
13. Hafta  Proje tabanlı öğrenme basamaklarını içeren örnek bir projeyi sınıfta tartışarak inceleyelim!
14. Hafta  Dönem sonu sınav haftası
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
2
10
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
3
21
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
4
28
 Materyal tasarlama, uygulama
6
4
24
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
5
2
10
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fen bilimleriyle ilgili kuram, yasa, olgu, model ve kavramlar ile alan eğitimindeki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır.X
2
Fen bilimleri ve alan eğitimi ile ilgili bilgisini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirir.X
3
Fen eğitimi alanındaki bir problem durumunu ortaya koyar, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları geliştirir, buna yönelik veri toplar, verileri uygun tekniklerle analiz eder ve raporlaştırır.X
4
Fen bilimleri ve fen eğitimi ile ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri eleştirel bir gözle takip ederek hayat boyu öğrenme ilkesini yaşamında uygular.X
5
Fen eğitimi alanında yaptığı çalışmaların bulgularını ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşırX
6
Alanıyla ilgili bilgi edinmek ve bilgiyi paylaşmak için bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X
7
Fen eğitimi alanında ortaya konan ulusal strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları değerlendirir.X
8
Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun olacak şekilde araştırmalarını yürütür.X
9
Bir yabancı dili en az uluslararası literatürü takip etmek, alanıyla ilgili bilgiyi sözlü ve yazılı şekilde paylaşmak ve raporlaştırmak amacıyla kullanırX
10
Fen eğitimini ilgilendiren çalışmaları bireysel olarak yürütür ya da yapılan takım çalışmalarında sorumluluk alırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Ayşe SERT ÇIBIK)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/web/sertay)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sertay@gazi.edu.tr)