GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Limnolojide Bilimsel Araştırma Yöntemleri/1310018
Dersin Adı: Limnolojide Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Limnolojik çalışmaların nasıl yapıldığı hakkında bilgi
Göllerimiz hakkında bilgi sahibidir ve bu kaynaklarımızın korunmasında bilinçli olmak
Suların kirlenmesi gibi güncel olayları ve çevresel etkilerini tartışmak
Suyun organizmaların biyolojik olaylarında, canlı yaşamı için hayati önem taşıdığı ve biyolojik sistemler için önemini analiz
Göller ve akarsuların nasıl oluştukları ve bu kaynakların kimyasal, fiziksel ve biyolojik özellikleri

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Limnoloji'ye Giriş, Tanımlar ve Tarihçesi
2. Hafta  İçsuların genel özellikleri ve sınıflandırılması
3. Hafta  Göllerin genel özellikleri, oluşumlarına, enlem ve sıcaklıklarına göre sınıflandırılması
4. Hafta  Göllerin, sularının kimyasal yapısına ve ekolojik özellikleri ve sınıflandırılması
5. Hafta  Göllerde bölgelere ayrılma (Bentik Bölge, Limnetik Bölge)
6. Hafta  Göllerde suyun fiziksel özellikleri: sıcaklık, ışık, yoğunluk, viskozite, rengi,bulanıklık vs.
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Göllerde suyun kimyasal özellikleri
9. Hafta  Göl sularındaki organizmalar
10. Hafta  Pelajik bölge planktonları: Fitoplanktonlar ve Zooplanktonlar
11. Hafta  Bentos (Fitobentoz, Zoobentos) canlıları
12. Hafta  Göllerde besin zinciri, verimlilik, biyolojik yöntem sınıflandırılması, ötrofikasyon
13. Hafta  Akarsular: Tipleri, bölgeler, fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri
14. Hafta  Suların kirlenmesi, fauna ve floraya etkileri
15. Hafta  Suların kirlenmesi, fauna ve floraya etkileri
16. Hafta  Final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
6
1
6
 Rapor hazırlama
4
1
4
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
2
28
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
2
28
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fen bilimleriyle ilgili kuram, yasa, olgu, model ve kavramlar ile alan eğitimindeki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır.X
2
Fen bilimleri ve alan eğitimi ile ilgili bilgisini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirir.X
3
Fen eğitimi alanındaki bir problem durumunu ortaya koyar, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları geliştirir, buna yönelik veri toplar, verileri uygun tekniklerle analiz eder ve raporlaştırır.X
4
Fen bilimleri ve fen eğitimi ile ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri eleştirel bir gözle takip ederek hayat boyu öğrenme ilkesini yaşamında uygular.X
5
Fen eğitimi alanında yaptığı çalışmaların bulgularını ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşırX
6
Alanıyla ilgili bilgi edinmek ve bilgiyi paylaşmak için bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X
7
Fen eğitimi alanında ortaya konan ulusal strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları değerlendirir.X
8
Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun olacak şekilde araştırmalarını yürütür.X
9
Bir yabancı dili en az uluslararası literatürü takip etmek, alanıyla ilgili bilgiyi sözlü ve yazılı şekilde paylaşmak ve raporlaştırmak amacıyla kullanırX
10
Fen eğitimini ilgilendiren çalışmaları bireysel olarak yürütür ya da yapılan takım çalışmalarında sorumluluk alırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr.Semra BENZER)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://abs.gazi.edu.tr/sbenzer)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sbenzer@gazi.edu.tr)