GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SPSS Uygulamaları/1310017
Dersin Adı: SPSS Uygulamaları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
BU DERSİ BAŞARIYLA TAMAMLAYAN ÖĞRENCİ; istatistikle ilgili temel kavramları ve ilişki katsayılarını açıklar,
verilerin SPSS programında organize eder,
verilerin merkezi eğilim, standart sapmadan sapma ve normallik ölçütlerine ilişkin niceliklerini SPSS de hesaplar.
değişkenler arasındaki ilişki katsayılarını hesaplar ve SPSS çıktılarını yorumlar.
fen eğitiminde problemleri tespit edebilir ve bunlara bilimsel çözüm yolları arar,
nicel bir araştırma yürütebilir ve bulgularını sunar,
fen eğitimi ile ilgili yayınlanmış nicel araştırmaları takip eder ve yorumlar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin tanıtımı ve SPSS programının bilgisayarlara yüklenmesi. Eğitimde yapılan nicel araştırmalar ve önemi.
2. Hafta  SPSS de deneme uygulamalar.
3. Hafta  SPSS programında; Split-File, Select Case, Compute, Recode Komutları ve uygulamaları
4. Hafta  Evren (Anakütle, Populasyon, Yığın), Örneklem, Değişken, Nitel değişken, Nicel değişken, Sürekli değişken, Süreksiz değişken, Bağımlı değişken, Bağıms
5. Hafta  Merkezi Eğilim Ölçütleri (Aritmetik ortalama, medyan, mod), Ortalamadan sapma ölçütleri (varyans, standart sapma, ranj), Normallikten sapma ölçüleri ,
6. Hafta  Merkezi eğilim ve ortalamadan sapma ölçütleri ile ilgili SPSS uygulamaları
7. Hafta  Vize Sınavı
8. Hafta  İlişki katsayıları ve hipotez testleri
9. Hafta  V ilişki katsayısı
10. Hafta  Gama ilişki katsayısı ve uygulamaları
11. Hafta  Eta İlişki katsayısı ve uygulamaları
12. Hafta  Korelasyon ve uygulamaları
13. Hafta  İlişki katsayıları ile ilgili genel uygulamalar
14. Hafta  Final Sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
143
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fen bilimleriyle ilgili kuram, yasa, olgu, model ve kavramlar ile alan eğitimindeki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır.X
2
Fen bilimleri ve alan eğitimi ile ilgili bilgisini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirir.X
3
Fen eğitimi alanındaki bir problem durumunu ortaya koyar, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları geliştirir, buna yönelik veri toplar, verileri uygun tekniklerle analiz eder ve raporlaştırır.X
4
Fen bilimleri ve fen eğitimi ile ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri eleştirel bir gözle takip ederek hayat boyu öğrenme ilkesini yaşamında uygular.X
5
Fen eğitimi alanında yaptığı çalışmaların bulgularını ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşırX
6
Alanıyla ilgili bilgi edinmek ve bilgiyi paylaşmak için bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X
7
Fen eğitimi alanında ortaya konan ulusal strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları değerlendirir.X
8
Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun olacak şekilde araştırmalarını yürütür.X
9
Bir yabancı dili en az uluslararası literatürü takip etmek, alanıyla ilgili bilgiyi sözlü ve yazılı şekilde paylaşmak ve raporlaştırmak amacıyla kullanırX
10
Fen eğitimini ilgilendiren çalışmaları bireysel olarak yürütür ya da yapılan takım çalışmalarında sorumluluk alırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. İlbilge DÖKME)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/ilbilgedokme)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ilbilgedokme@gazi.edu.tr)