GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Fen Bilgisi Öğretiminde Çoklu Zeka Öğrenme Modeli (A.E)/1310222
Dersin Adı: Fen Bilgisi Öğretiminde Çoklu Zeka Öğrenme Modeli (A.E)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenciler, ortaokul fen bilgisi müfredatı kapsamındaki Canlılar ve hayat konusunu çoklu zeka öğrenme modeline göre sunabilir.
Öğrenciler, ortaokul fen bilgisi müfredatı kapsamındaki Canlıların çeşitliliği konusunu çoklu zeka öğrenme modeline göre sunabilir.
Öğrenciler, ortaokul fen bilgisi müfredatı kapsamındaki Canlılar ve çevre konusunu çoklu zeka öğrenme modeline göre sunabilir.
Öğrenciler, ortaokul fen bilgisi müfredatı kapsamındaki Işık konusunu çoklu zeka öğrenme modeline göre sunabilir.
Öğrenciler, ortaokul fen bilgisi müfredatı kapsamındaki insan vücudu konusunu çoklu zeka öğrenme modeline göre sunabilir.
Öğrenciler, ortaokul fen bilgisi müfredatı kapsamındaki Isı ve sıcaklık konusunu çoklu zeka öğrenme modeline göre sunabilir.
Öğrenciler, ortaokul fen bilgisi müfredatı kapsamındaki Akışkanlar mekaniği konusunu çoklu zeka öğrenme modeline göre sunabilir.
Öğrenciler, ortaokul fen bilgisi müfredatı kapsamındaki Statik elektrik ve elektrik akımı konusunu çoklu zeka öğrenme modeline göre sunabilir.
Öğrenciler, ortaokul fen bilgisi müfredatı kapsamındaki Güneş sistemi ve uzay konusunu çoklu zeka öğrenme modeline göre sunabilir.
Öğrenciler, ortaokul fen bilgisi müfredatı kapsamındaki Kimyasal ve fiziksel değişim konusunu çoklu zeka öğrenme modeline göre sunabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Canlılar ve hayat
2. Hafta  Canlıların çeşitliliği
3. Hafta  Canlılar ve çevre
4. Hafta  Işık
5. Hafta  İnsan vücudu
6. Hafta  Isı ve sıcaklık
7. Hafta  Akışkanlar mekaniği
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Statik elektrik ve elektrik akımı
10. Hafta  Güneş sistemi ve uzay
11. Hafta  Maddenin yapısı
12. Hafta  Kimyasal ve fiziksel değişim
13. Hafta  Kuvvet, hareket ve enerji
14. Hafta  Dünya ve yeraltı kaynakları
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
2
6
 Materyal tasarlama, uygulama
6
2
12
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
4
6
24
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
146
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fen bilimleriyle ilgili kuram, yasa, olgu, model ve kavramlar ile alan eğitimindeki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır.X
2
Fen bilimleri ve alan eğitimi ile ilgili bilgisini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirir.X
3
Fen eğitimi alanındaki bir problem durumunu ortaya koyar, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları geliştirir, buna yönelik veri toplar, verileri uygun tekniklerle analiz eder ve raporlaştırır.X
4
Fen bilimleri ve fen eğitimi ile ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri eleştirel bir gözle takip ederek hayat boyu öğrenme ilkesini yaşamında uygular.X
5
Fen eğitimi alanında yaptığı çalışmaların bulgularını ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşırX
6
Alanıyla ilgili bilgi edinmek ve bilgiyi paylaşmak için bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X
7
Fen eğitimi alanında ortaya konan ulusal strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları değerlendirir.X
8
Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun olacak şekilde araştırmalarını yürütür.X
9
Bir yabancı dili en az uluslararası literatürü takip etmek, alanıyla ilgili bilgiyi sözlü ve yazılı şekilde paylaşmak ve raporlaştırmak amacıyla kullanırX
10
Fen eğitimini ilgilendiren çalışmaları bireysel olarak yürütür ya da yapılan takım çalışmalarında sorumluluk alırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Mustafa SARIKAYA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/sarikaya)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sarikaya@gazi.edu.tr)