GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Fen Bilgisi Eğt.de Mikroskop Kul. ve Preparat Hazırlama Yön./1310006
Dersin Adı: Fen Bilgisi Eğt.de Mikroskop Kul. ve Preparat Hazırlama Yön.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersi tamamlayan öğrenciler mikroskop çeşitleri ve kullanım alanları arasındaki farkı ayırt edebilirler.
Bu dersi tamamlayan öğrenciler ışık mikroskobunu kendi öğrencilerine mikroskobik canlıları tanıtmak için kullanabilirler.
Bu dersi tamamlayan öğrenciler fen derslerinde kullanmak için farklı preparatlar hazırlayabilirler.
Bu dersi tamamlayan öğrenciler fen dersleri için uygulamanın önemini takdir edebilirler.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Mikroskobun tarihçesi, mikroskop çeşitleri ve özellikleri
2. Hafta  Preparat hazırlama ve boyama yöntemleri
3. Hafta  Işık mikroskobu ve diseksiyon mikroskobunun tanıtımı
4. Hafta  Işık mikroskobunun optik özelliklerinin çeşitli preparatlarla incelenmesi
5. Hafta  Şişe mantarı, soğan zarı ve ağız içi epitel hücrelerinin ışık mikroskobunda (IM) incelenmesi
6. Hafta  Bir hücreli canlı kültürünün hazırlanması Bir hücreli canlı kültürünün ışık mikroskobunda incelenmesi, Canlı gruplarındaki değisimin gözlenmesi ve yorumlanması.
7. Hafta  Sardunya bitkisinin gövdesinden ve yaprağından enine, boyuna ve yüzeysel kesit alınıp preparat yapılarak IM’da incelenmesi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Begonya bitkisinin gövdesinden ve yaprağından enine, boyuna ve yüzeysel kesit alınıp preparat yapılarak IM’da incelenmesi
10. Hafta  Begonya’da druz kristali, cam güzeli bitkisinde rafit kristali ve soğan kabuğunda tek ve ikiz kristalin incelenmesi
11. Hafta  Kauçuk bitkisinin gövdesinden ve yaprağından enine, boyuna ve yüzeysel kesit alınıp preparat yapılarak IM’da incelenmesi
12. Hafta  Soğan kökünden hazırlanan preparatta mitoz bölünme evrelerinin incelenmesi
13. Hafta  Küf mantarlarının ve maya mantarlarının incelenmesi Dana ya da koyun etinden hazırlanan preparatta çizgili kasın incelenmesi
14. Hafta  Yayma kan preparatı hazırlayarak kan hücrelerinin incelenmesi
15. Hafta  Çilek, muz, kivi ya da diğer çeşitli meyvelerden DNA ekstraksiyonu
16. Hafta  Final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
6
2
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
14
2
28
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
26
26
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
30
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fen bilimleriyle ilgili kuram, yasa, olgu, model ve kavramlar ile alan eğitimindeki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır.X
2
Fen bilimleri ve alan eğitimi ile ilgili bilgisini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirir.X
3
Fen eğitimi alanındaki bir problem durumunu ortaya koyar, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları geliştirir, buna yönelik veri toplar, verileri uygun tekniklerle analiz eder ve raporlaştırır.X
4
Fen bilimleri ve fen eğitimi ile ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri eleştirel bir gözle takip ederek hayat boyu öğrenme ilkesini yaşamında uygular.X
5
Fen eğitimi alanında yaptığı çalışmaların bulgularını ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşırX
6
Alanıyla ilgili bilgi edinmek ve bilgiyi paylaşmak için bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X
7
Fen eğitimi alanında ortaya konan ulusal strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları değerlendirir.X
8
Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun olacak şekilde araştırmalarını yürütür.X
9
Bir yabancı dili en az uluslararası literatürü takip etmek, alanıyla ilgili bilgiyi sözlü ve yazılı şekilde paylaşmak ve raporlaştırmak amacıyla kullanırX
10
Fen eğitimini ilgilendiren çalışmaları bireysel olarak yürütür ya da yapılan takım çalışmalarında sorumluluk alırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Sönmez Girgin)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/sgirgin)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sgirgin@gazi.edu.tr sonmez.girgin@gmail.com)