GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Fen Bilimleri Eğitimi Literatürünün Eleştirel İncelenmesi/1310005
Dersin Adı: Fen Bilimleri Eğitimi Literatürünün Eleştirel İncelenmesi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Fen ve teknoloji eğitimi alanındaki bilimsel çalışmaları değişik adlar altında sınıflandırır.
Fen ve teknoloji dersi öğretim programı, öğrenme alanları, öğretme metotları, tutum, bireysel farklılıklar ile ilgili güncel konuları inceler.
Araştırma metodlarına göre fen dersi öğretim programı, öğrenme alanları, öğretme metotları, tutum, bireysel farklılıklar ile ilgili konuları eleştirir
Fen dersi öğretim programı, öğrenme alanları, öğretme metotları, tutum, bireysel farklılıklar ile ilgili bir problem ve araştırma için yöntem önerir.
Bilimsel bir çalışmanın tasarlanması, yapılması ve rapor edilmesi süreçlerine örnek verir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Ders ve Dersin İçerik Tasarımı (Syllabus) Tanıtımı
2. Hafta  Fen ve teknoloji dersi öğretim programı ve değerlendirilmesi konusundaki çalışmalar
3. Hafta  Fen ve teknoloji dersi öğrenme alanları (Bilgi içeriği, BSB) konusundaki çalışmalar
4. Hafta  Fen ve teknoloji dersi öğrenme alanları (Bilgi içeriği, BSB) konusundaki çalışmalar
5. Hafta  Öğrenme ve öğretme metotlarının verimliliğini araştıran çalışmalar
6. Hafta  Öğrenme ve öğretme metotlarının verimliliğini araştıran çalışmalar
7. Hafta  Öğrenme ve öğretme metotlarının verimliliğini araştıran çalışmalar
8. Hafta  Ölçme ve değerlendirme tekniklerini araştıran çalışmalar
9. Hafta  Ölçme ve değerlendirme tekniklerini araştıran çalışmalar
10. Hafta  Tutum ve değerler ile ilgili çalışmalar
11. Hafta  Tutum ve değerler ile ilgili çalışmalar
12. Hafta  Bireysel farklılıklar konusunda yapılan çalışmalar
13. Hafta  Bireysel farklılıklar konusunda yapılan çalışmalar
14. Hafta  Dersin Genel Değerlendirilmesi ve Öneriler
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
3
3
9
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
25
3
75
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
25
1
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
4
20
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
146
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fen bilimleriyle ilgili kuram, yasa, olgu, model ve kavramlar ile alan eğitimindeki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır.X
2
Fen bilimleri ve alan eğitimi ile ilgili bilgisini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirir.X
3
Fen eğitimi alanındaki bir problem durumunu ortaya koyar, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları geliştirir, buna yönelik veri toplar, verileri uygun tekniklerle analiz eder ve raporlaştırır.X
4
Fen bilimleri ve fen eğitimi ile ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri eleştirel bir gözle takip ederek hayat boyu öğrenme ilkesini yaşamında uygular.X
5
Fen eğitimi alanında yaptığı çalışmaların bulgularını ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşırX
6
Alanıyla ilgili bilgi edinmek ve bilgiyi paylaşmak için bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X
7
Fen eğitimi alanında ortaya konan ulusal strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları değerlendirir.X
8
Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun olacak şekilde araştırmalarını yürütür.X
9
Bir yabancı dili en az uluslararası literatürü takip etmek, alanıyla ilgili bilgiyi sözlü ve yazılı şekilde paylaşmak ve raporlaştırmak amacıyla kullanırX
10
Fen eğitimini ilgilendiren çalışmaları bireysel olarak yürütür ya da yapılan takım çalışmalarında sorumluluk alırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Salih ATEŞ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/s.ates)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (s.ates@gazi.edu.tr)