GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Örme Kumaş Yapıları (Alan)/1290016
Dersin Adı: Örme Kumaş Yapıları (Alan)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Serpil Ortaç
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.gazi.edu.tr/~halide
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ortac@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Örme kumaş analizinin kapsamı, amacı ve önemini kavrayabilir.
Örme kumaş özelliklerini tanıyabilir.
Dokuma ve örme kumaş analizinde temel işlemlere, üretime yönelik hesaplamalara ilişkin bilgi beceri ve tutum kazanabilir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kumaşın tanımı ve sınıflandırılması
2. Hafta  Örme kumaş analizi ile ilgili terim ve kavramlar ve kaynakça
3. Hafta  Örme kumaş analizi ile ilgili terim ve kavramlar, kumaş analizinin tanımı, amacı, önemi
4. Hafta  Örme kumaş analizinde uygulanan temel işlemler
5. Hafta  Örme kumaşın kullanım alanları, tersi ve yüzü, üretim biçimi, iplik özelliklerinin (cinsi, numarası, bükümü) belirlenmesi
6. Hafta  İplik numaralama sistemleri ve hesaplamaları
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Örme kumaş sıklığının ve renk raporunun belirlenmesi
9. Hafta  Atkılı ve çözgülü örme kumaşlarda örgü analizi yöntemi ve uygulanması
10. Hafta  Kumaş ağırlığının hesaplanması
11. Hafta  İplik çekmesi, ham ve bitmiş kumaşta ağırlık, en ve boy hesaplamaları
12. Hafta  Örme kumaş analiz uygulamaları
13. Hafta  Örme kumaş analiz uygulamaları
14. Hafta  Örme kumaş analiz uygulamaları
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bali, Yılmaz. (2000). “Dokuma Kumaş Analizi ve Desenlendirme Bilgisi”, E.Ü. Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayını. Başer, Güngör. (2003). “Kumaş Tasarımı ve Analizi”, Milli Eğitim Basımevi. Başer, Güngör. (2005). Dokuma Tekniği ve Sanatı I ve 2. Cilt. Punto Yayıncılık. İzmir. İmer, Zahide. (1987). “Dokuma Tekniği I”,Türkoğlu Tekstil Sanayi. Acuner, Altuğ. (2001). “Tasarımda Konstrüksiyon Esasları”. Türkyılmaz, T. A. (2008). Dokuma Analizi, Dokuma Kumaş Örgüleri ve Desenciliği, Türk tekstil Vakfı Yayınları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gösterme, Grup çalışması, Teknik Gezi, Gözlem, Uygulama-Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Sunum
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
1
30
 Uygulama
1
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
1
3
3
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
10
60
 Materyal tasarlama, uygulama
3
6
18
 Rapor hazırlama
3
8
24
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
6
18
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Dokuma, örgü ve el sanatları ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.X
2
2. Dokuma, örgü ve El sanatları ile ilgili disiplinler arası ve farklı disiplinlerle yapılan ortak çalışmaları değerlendirir.X
3
3.Alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.X
4
4. Alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.X
5
5. Alanıyla ilgili bilişsel düzeyde bilgi yaprakları hazırlar.X
6
6. Alanıyla ilgili psikomotor düzeyde işlem yaprakları hazırlar.X
7
7. Alnında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
8
8.Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
9
9.Alana dair bilimsel araştırma, inceleme, derlemeler yaparak ülke literatürüne katkıda bulunur.X
10
10.Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir.X