GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Tekstil Terbiye Teknolojisi/1260006
Dersin Adı: Tekstil Terbiye Teknolojisi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. H.Feriha Akpınarlı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/feriha
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   feriha@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tekstil terbiyesinin kapsamını kavrayabilme
Terbiye maddeleri, uygulanması ve reaksiyonunu açıklayabilme
Terbiye hammadde ve makina özelliklerini kavrayabilme
Pamuk, keten, yün,ipek ve sentetik mamullerin ön terbiye işlemleri açıklayabilme
Pamuk, keten, yün,ipek ve sentetik mamullerin boyama işlemleri açıklayabilme
Pamuk, keten, yün,ipek ve sentetik mamullerin apre işlemleri açıklayabilme
Terbiye teknolojisi ile ilgili gelişmeler izleyebilme


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tekstil terbiyesinin kapsamı.
2. Hafta  Terbiye maddeleri, uygulanması ve reaksiyonu.
3. Hafta  Ön terbiye işlemleri ve makineleri.
4. Hafta  Pamuklu, keten, yünlü,ipekli ve sentetik mamullerin ön terbiyesi.
5. Hafta   Kimyasal ve mekanik bitim işlemleri ve makineleri.
6. Hafta   Kimyasal ve mekanik bitim işlemleri ve makineleri.
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Pamuklu keten, yünlü,ipekli ve sentetik mamullerin mekanik ve kimyasal bitim işlemleri.
9. Hafta  Doğal boyalarda kullanılan boyarmaddelerin özellikleri. Sentetik boyarmaddelerin özellikleri.
10. Hafta  Boyama yöntemleri ve makineleri
11. Hafta   Pamuklu, keten, yünlü,ipekli ve sentetik mamullerin boyaması
12. Hafta  Terbiye teknolojisi ile ilgili gelişmeler
13. Hafta  Proje
14. Hafta   Proje
15. Hafta  Proje sunumları
16. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Anış.P. (1998)Tekstil Ön Terbiyesi.İstanbul. Öner. E. (1997)Tekstil Terbiyesi Donanımları.İstanbul: Yakartepe, M.,Yakartepe ,Z. (1995)Tekstil Ve Kon
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
   bu ders için gerekli değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
6
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
5
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
6
5
30
 Sunu hazırlama
5
5
25
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
197
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Dokuma, örgü ve el sanatları ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.X
2
2. Dokuma, örgü ve El sanatları ile ilgili disiplinler arası ve farklı disiplinlerle yapılan ortak çalışmaları değerlendirir.X
3
3.Alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.X
4
4. Alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.X
5
5. Alanıyla ilgili bilişsel düzeyde bilgi yaprakları hazırlar.X
6
6. Alanıyla ilgili psikomotor düzeyde işlem yaprakları hazırlar.X
7
7. Alnında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
8
8.Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
9
9.Alana dair bilimsel araştırma, inceleme, derlemeler yaparak ülke literatürüne katkıda bulunur.X
10
10.Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir.X