GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Anadolu’da Geleneksel Kumaş Dokumacılığı (Alan)/1290014
Dersin Adı: Anadolu’da Geleneksel Kumaş Dokumacılığı (Alan)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Fatma Nur Başaran, Prof. Dr. Feriha Akpınarlı, Yrd.Doç.Dr. H.Serpil Ortaç
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/feriha http://websitem.gazi.edu.tr/site/nbasaran
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nbasaran@gazi.edu.tr, feriha@gazi.edu.tr, ortac@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Geleneksel özelliği olan kumaşları tanımlayabilir, sınıflandırılması ve çeşitlerini açıklayabilir.
Geleneksel kumaş dokumacılığında renk, motif, desen ve kompozisyon özelliklerini ayrıntılı olarak kavrayabilir.
Geleneksel kumaş dokumacılığının günümüzdeki durumu hakkında bilgi sahibi olabilir.
Geleneksel kumaş dokumacılığıyla ilgili tekniklerin bilgi, beceri ve davranış yeterlilikleri geliştirebilir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kumaşın tanımı ve sınıflandırılması
2. Hafta  Geleneksel kumaş özellikleri
3. Hafta  Geleneksel kumaşların sınıflandırılması, çeşitleri ve teknik özellikleri
4. Hafta  Anadolu’nun çeşitli yörelerinde dokunan kumaş özellikleri
5. Hafta  Geleneksel kumaş dokumacılığında kullanılan araç-gereçler ile kumaşların teknik özellikleri
6. Hafta  Anadolu’nun çeşitli yörelerinde dokunan geleneksel kumaşların renk, motif, desen ve kompozisyon özellikleri
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Anadolu’nun çeşitli yörelerinde dokunan geleneksel kumaşların renk, motif, desen ve kompozisyon özellikleri
9. Hafta  Anadolu’da dokunan kumaş çeşitlerini konu alan proje çalışması
10. Hafta  Anadolu’da dokunan kumaş çeşitlerini konu alan proje çalışması
11. Hafta  Anadolu’da dokunan kumaş çeşitlerini konu alan proje çalışması
12. Hafta  Anadolu’da dokunan kumaş çeşitlerini konu alan proje çalışması
13. Hafta  Anadolu’da dokunan kumaş çeşitlerini konu alan proje çalışması
14. Hafta  Proje sunumları
15. Hafta  Proje çalışmasının değerlendirilmesi
16. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Alpaslan, A. Sabiha. (2003). Tasarım. Ya-Pa Yayın Pazarlama. İstanbul. Sarıoğlu,H; Başar, E.Cavidan; Ülger,N; Başaran, F.Nur. (2005). Çarpanalı Dokum
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gösterme, Grup çalışması, Teknik Gezi, Gözlem, Uygulama-Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Seminer sunumu yapma ve dosya hazırlama.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
30
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
6
60
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
8
6
48
 Sunu hazırlama
6
6
36
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Dokuma, örgü ve el sanatları ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.X
2
2. Dokuma, örgü ve El sanatları ile ilgili disiplinler arası ve farklı disiplinlerle yapılan ortak çalışmaları değerlendirir.X
3
3.Alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.X
4
4. Alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.X
5
5. Alanıyla ilgili bilişsel düzeyde bilgi yaprakları hazırlar.X
6
6. Alanıyla ilgili psikomotor düzeyde işlem yaprakları hazırlar.X
7
7. Alnında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
8
8.Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
9
9.Alana dair bilimsel araştırma, inceleme, derlemeler yaparak ülke literatürüne katkıda bulunur.X
10
10.Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir.X