GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Seminer (Alan) (Zorunlu)/1290206
Dersin Adı: Seminer (Alan) (Zorunlu)
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Halide SARIOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~halide
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  halide@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda uygulamaya dönük ve kuramsal boyutların ilişkisini kavrayabilme.
Alan kapsamında konu belirleme ve sınırlandırma yetisini kazanabilme.
Seçilen bir konuyu bilimsel mantıkla kurgulama yetisini kazanabilme.
Konunun gerektirdiği araştırma metodlarını öğrenme, geliştirme ve uygulama yetisini kazanabilme.
Yapılan eleştiriler ışığında bağımsız araştırma yetisini kazanabilme.
Bilimsel çalışmada gerekli araştırma disiplinini kazanabilme.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tekstil alanında bir araştırma konusu belirlenmesi
2. Hafta  Belirlenen konuyu değerlendirme
3. Hafta  Kapsam ve içeriğin belirlenmesi
4. Hafta  Verilerin toplanması Makale sunumu
5. Hafta  Verilerin toplanması Makale sunumu
6. Hafta  Verilerin toplanması Makale sunumu
7. Hafta  Verilerin toplanması Makale sunumu
8. Hafta  Verilerin toplanması Makale sunumu
9. Hafta  Verilerin çözümlenmesi ve değerlendirilmesi Makale sunumu
10. Hafta  Verilerin çözümlenmesi ve değerlendirilmesi Makale sunumu
11. Hafta  Verilerin çözümlenmesi ve değerlendirilmesi Makale sunumu
12. Hafta  Araştırma raporun hazırlanması
13. Hafta  Araştırma raporun hazırlanması
14. Hafta  Raporun sunulması ve tartışılması
15. Hafta  Raporun sunulması ve tartışılması
16. Hafta  Raporun sunulması ve tartışılması
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Karasar, Niyazi (1995) Bilimsel Araştırma Yöntemi Ankara Yazıcıoğlu,Y. Erdaoğan, S. (2004) SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ankara Day, Robert A.(1996)Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır TÜBİTAK
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  sunum
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
1
3
3
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
10
60
 Materyal tasarlama, uygulama
3
6
18
 Rapor hazırlama
3
8
24
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
6
18
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Dokuma, örgü ve el sanatları ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.X
2
2. Dokuma, örgü ve El sanatları ile ilgili disiplinler arası ve farklı disiplinlerle yapılan ortak çalışmaları değerlendirir.X
3
3.Alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.X
4
4. Alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.X
5
5. Alanıyla ilgili bilişsel düzeyde bilgi yaprakları hazırlar.X
6
6. Alanıyla ilgili psikomotor düzeyde işlem yaprakları hazırlar.X
7
7. Alnında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
8
8.Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
9
9.Alana dair bilimsel araştırma, inceleme, derlemeler yaparak ülke literatürüne katkıda bulunur.X
10
10.Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir.X