GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Nakış Eğitiminde Çağdaş Tasarımlar/1280003
Dersin Adı: Nakış Eğitiminde Çağdaş Tasarımlar
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yard.doç.Nursel Baykasoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~nbaykas
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nbaykas@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Müzelerde inceleme ve araştırma yapma.
Müzelerde bulunan eserleri sınıflandırma, yerleştirme, koruma, sergileme, katalog oluşturma.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Müzelerde bulunan etnografik eserlerin incelenmesi konusunda bilgi vermek.
2. Hafta  Müzelerde bulunan etnografik eserlerden seçilen örnekler üzerinde inceleme yapmak.
3. Hafta  Müzelerde bulunan etnografik eserlerden seçilen örneklerin analizini yapmak.
4. Hafta  Müzelerde bulunan etnografik eserlerin sınıflandırılmasıyla ilgili bilgi vermek
5. Hafta  Müzelerde bulunan eserlerin saklanması ile ilgili bilgi vermek.
6. Hafta  Müzelerde bulunan eserlerin korunması ile ilgili bilgi vermek
7. Hafta  Müzelerde bulunan eserlerin sergilenmesi ile ilgili bilgi vermek
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Müzelerde bulunan etnografik eserlerin ürün çeşidine göre sınıflanması ile ilgili bilgi vermek.
10. Hafta  Müzelerde bulunan eserlerin tekniğe göre sınıflanması hakkında bilgi vermek.
11. Hafta  Müzelerde bulunan etnografik eserlerin bakımı hakkında bilgi vermek
12. Hafta  Müzelerde bulunan etnografik eserlerin korunması hakkında bilgi vermek.
13. Hafta  Müzelerde bulunan etnografik eserlerin ısı ışık ve nem ortamları ile ilgili bilgi vermek.
14. Hafta  Konu başlıklarıdan seçilen biri ile ilgili sunum yapmak
15. Hafta  Sunum yapmak.
16. Hafta  Final sınavı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  AKAT, Altan. (1990). Koruma Planlamasında İlk Aşama: Tespit ve Tescil, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurultayı, 14-16 Mart, Ankara. BARIŞTA, Ö
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama -Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
5
25
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
5
20
 Materyal tasarlama, uygulama
3
5
15
 Rapor hazırlama
5
5
25
 Sunu hazırlama
5
5
25
 Sunum
2
5
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Nakış ve El sanatları ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.X
2
2.Nakış ve El sanatları ile ilgili disiplinler arası ve farklı disiplinlerle yapılan ortak çalışmaları değerlendirir.X
3
3. Alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.X
4
4.Alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.X
5
5. Alanıyla ilgili bilişsel düzeyde bilgi yaprakları hazırlar.X
6
6. Alanıyla ilgili psikomotor düzeyde işlem yaprakları hazırlar.X
7
7. Alnında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
8
8. Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
9
9.Alana dair bilimsel araştırma, inceleme, derlemeler yaparak ülke literatürüne katkıda bulunur.X
10
10. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir.X