GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Estetik (Alan Eğitimi)/1280212
Dersin Adı: Estetik (Alan Eğitimi)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -Yard. Doç. Nursel BAYKASOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.gazi.edu.tr/~nbaykas
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nbaykas@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Estetik ve sanat kavramlarını, Felsefe içindeki yerlerini bilir. İlk çağdan itibaren günümüze kadar gelen güzellik kavram ve anlayışlarını bilir.
Bu anlayışlar doğrultusunda biçimlenen Sanat akım ve uygulamalarını tanır.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Estetiğin tanımı, amacı, Felsefe içindeki yeri Güzellik ve Sanat Kavramları, Sanat Türleri
2. Hafta  İlk Çağda Anadolu, Mısır ve Mezopotamya’da Sanat Anlayışı
3. Hafta  Antik Yunan Uygarlığı’nda Sanat Anlayışı
4. Hafta  Antik Roma Uygarlığı’nda Sanat Anlayışı
5. Hafta  İlk Çağ Türk Uygarlıklarında Sanat Anlayışı
6. Hafta  Orta Çağ Türk ve İslam Uygarlıklarında Sanat Anlayışı
7. Hafta  ARA SINAV
8. Hafta  Orta Çağda Avrupa Uygarlıklarında Sanat Anlayışı
9. Hafta  Yeni Çağda Avrupa Uygarlıklarında Sanat Anlayışı
10. Hafta  Rönesans’ta Sanat Anlayışı
11. Hafta  Avrupa’da Aydınlanma Çağı ve Sanata Etkileri
12. Hafta  Avrupa’da Sanayi Devrimi ve Sanata Etkileri
13. Hafta  Sanayi Devrimi Sonrası Çağdaş Sanat Akımları
14. Hafta  XX.Yüzyıl ve Sonrası Çağdaş Sanat Akımları
15. Hafta  XX.Yüzyıl ve Sonrası Çağdaş Sanat Akımları
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  TUNALI, İsmail. Estetik, Cem Yayınevi, İstanbul 1984 SENA, Cemil. Estetik, Sanat ve Güzelliğin Felsefesi, Remzi Kitabevi, İstanbul 1972 BOZKURT,Ne
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
4
16
 Materyal tasarlama, uygulama
7
6
42
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Nakış ve El sanatları ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.X
2
2.Nakış ve El sanatları ile ilgili disiplinler arası ve farklı disiplinlerle yapılan ortak çalışmaları değerlendirir.X
3
3. Alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.X
4
4.Alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.X
5
5. Alanıyla ilgili bilişsel düzeyde bilgi yaprakları hazırlar.X
6
6. Alanıyla ilgili psikomotor düzeyde işlem yaprakları hazırlar.X
7
7. Alnında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
8
8. Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
9
9.Alana dair bilimsel araştırma, inceleme, derlemeler yaparak ülke literatürüne katkıda bulunur.X
10
10. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir.X