GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İplik ve Kumaş Analizi (Alan Eğitimi)/1280211
Dersin Adı: İplik ve Kumaş Analizi (Alan Eğitimi)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Serpil Ortaç
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~ortac
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  0rtac@gazi.edu.tr,
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İplik ve kumaş analizi ile ilgili terim ve kavramlar bilgisi, iplik, dokuma ve örme kumaş analizinde temel işlemlere, üretime yönelik hesaplamalara i








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kumaş analizi ile ilgili temel terim ve kavramlar
2. Hafta  Tek ve çift katlı kumaşların analizi; Kumaşın yüzü ve tersi, atkı ve çözgü yönünün tespiti Örgü analizi öncesi işlemler,
3. Hafta  Kumaşların üretilmesi için gerekli bilgiler
4. Hafta  Çözgü ve atkı renk planları ve dokuma örgüsünün bulunması.
5. Hafta  Kumaş analizinde izlenen uygulamalı yöntemler
6. Hafta  Kumaş analizinde izlenen uygulamalı yöntemler
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Renk ve örgü efektlerinin analizi.
9. Hafta  İplik analizleri; iplik cinslerinin tespiti.
10. Hafta  İplik büküm yönü, büküm sayısı ve kat sayılarının tespiti
11. Hafta  İplik numaralarının tespiti
12. Hafta  El sanatlarında kullanılan kumaş örneklerinin analizlerinin yapılması, kuvvetlendirilmiş (çift katlı) ku
13. Hafta  El sanatlarında kullanılan iplik örneklerinin analizlerinin yapılması
14. Hafta  Kumaş ve iplik analiz dosyasının hazırlanması
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Yakartepe M.Yakartepe,Z. “Tekstil Teknolojisi” Yılmaz Bali, “Dokuma Kumaş Analizi ve Desenlendirme Bilgisi”, E.Ü. Tekstil ve
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
3
12
 Materyal tasarlama, uygulama
8
6
48
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Nakış ve El sanatları ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.X
2
2.Nakış ve El sanatları ile ilgili disiplinler arası ve farklı disiplinlerle yapılan ortak çalışmaları değerlendirir.X
3
3. Alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.X
4
4.Alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.X
5
5. Alanıyla ilgili bilişsel düzeyde bilgi yaprakları hazırlar.X
6
6. Alanıyla ilgili psikomotor düzeyde işlem yaprakları hazırlar.X
7
7. Alnında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
8
8. Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
9
9.Alana dair bilimsel araştırma, inceleme, derlemeler yaparak ülke literatürüne katkıda bulunur.X
10
10. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir.X