GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türk Halk Biliminde Nakış Eğitimi (Alan Eğitimi)/1280203
Dersin Adı: Türk Halk Biliminde Nakış Eğitimi (Alan Eğitimi)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç. Dr. Hülya KASAPLI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~hkoklu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hkoklu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk işlemelerinin tarihsel gelişimi bilir. .Bu eserlerin korunma gerekliliği hakkında bilgi sahibi olur.
Her dönemin İşlemelerinin , teknik, ve estetik özellikleri ile birbirleriyle olan etkileşimi hakkında bilgi sahibi olur, günümüze kalan örneklerini
Kültürel değerlerimizden olan İşlemelerimize sahip çıkma bilincini kazanır.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Halk Bilimin tanımı, Halk Bilimin amacı
2. Hafta  Halk Bilimin yazılı ve görsel kaynakları
3. Hafta  Halk Bilimin araştırma teknikleri ve araçları
4. Hafta  Sosyal normlar, Toplum kuralları
5. Hafta  El sanatlarının Halk Bilim içindeki yeri ve Önemi
6. Hafta  Halk bilimsel ortamda El sanatları ürünlerinden nakışın yeri
7. Hafta  ARA SINAV
8. Hafta  Türk toplumunda çeyiz geleneği ve nakış
9. Hafta  Evlenme ve düğün törenlerinde nakışın yeri
10. Hafta  Doğum törenlerinde nakışın yeri
11. Hafta  Sünnet törenlerinde nakışın yeri
12. Hafta  Ölüm törenlerinde nakışın yeri
13. Hafta  Günlük yaşamda nakışın yeri
14. Hafta  Geleneksel nakışlarımızın korunması ve yaşatılmasının halk bilimi açısından önemi
15. Hafta  Ödevlerin sunumu ve tartışma
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ÖRNEK, Sedat Veis .Türk Halk Bilimi , Ankara 1995 ERDENTUĞ, N. Türk Etnografya Çalışmaları , Ankara1970 GÜNEY, E.C. “ Folklor ve Eğitim”
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
2
3
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
4
8
 Materyal tasarlama, uygulama
8
7
56
 Rapor hazırlama
3
5
15
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
1
3
3
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Nakış ve El sanatları ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.X
2
2.Nakış ve El sanatları ile ilgili disiplinler arası ve farklı disiplinlerle yapılan ortak çalışmaları değerlendirir.X
3
3. Alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.X
4
4.Alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.X
5
5. Alanıyla ilgili bilişsel düzeyde bilgi yaprakları hazırlar.X
6
6. Alanıyla ilgili psikomotor düzeyde işlem yaprakları hazırlar.X
7
7. Alnında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
8
8. Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
9
9.Alana dair bilimsel araştırma, inceleme, derlemeler yaparak ülke literatürüne katkıda bulunur.X
10
10. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir.X