GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türk İşleme Sanatı Tarihi (Alan Eğitimi)/1280101
Dersin Adı: Türk İşleme Sanatı Tarihi (Alan Eğitimi)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Fatma YETİM
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  wwww.gazi.edu.tr/~fyetim
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fyetim@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk işlemelerinin tarihsel gelişimi bilir.
Her dönemin İşlemelerinin , teknik, ve estetik özellikleri ile birbirleriyle olan etkileşimi hakkında bilgi sahibi olur.
Günümüze kalan örneklerini tanır.
Bu eserlerin korunma gerekliliği hakkında bilgi sahibi olur.
Kültürel değerlerimizden olan İşlemelerimize sahip çıkma bilincini kazanır.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İşlemenin tanımı, kümelenmesi ve belli başlı teknikleri
2. Hafta  Anadolu ve çevresi Türk işlemeciliğin kaynakları
3. Hafta  Türk işlemeciliğin Anadolu kökenli kaynakları
4. Hafta  Türk işlemeciliğin Anadolu dışındaki kaynakları
5. Hafta  Hun işlemeleri, Göktürk işlemeleri, Uygur işlemeleri
6. Hafta  Anadolu Selçuklu dönemi işlemeleri
7. Hafta  ARA SINAV
8. Hafta  Beylikler dönemi işlemeleri
9. Hafta  Osmanlı dönemi işlemeleri
10. Hafta  XV. yüzyıl işlemeleri
11. Hafta  XVI. yüzyıl İşlemeleri
12. Hafta  XVII. yüzyıl işlemeleri
13. Hafta  XVIII. yüzyıl işlemeleri
14. Hafta  XIX. yüzyıl işlemeleri
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  BARIŞTA, H.Örcün.,Türk İşleme Sanatı Tarihi, Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Yayınları, Ankara 1995 RAMAZANOĞLU, Gülseren., Turkish Embro
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders staj/uygulama için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
5
25
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
4
4
16
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
4
4
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Nakış ve El sanatları ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.X
2
2.Nakış ve El sanatları ile ilgili disiplinler arası ve farklı disiplinlerle yapılan ortak çalışmaları değerlendirir.X
3
3. Alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.X
4
4.Alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.X
5
5. Alanıyla ilgili bilişsel düzeyde bilgi yaprakları hazırlar.X
6
6. Alanıyla ilgili psikomotor düzeyde işlem yaprakları hazırlar.X
7
7. Alnında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
8
8. Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
9
9.Alana dair bilimsel araştırma, inceleme, derlemeler yaparak ülke literatürüne katkıda bulunur.X
10
10. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir.X