GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Folklorik Türk Başlıkları/1270010
Dersin Adı: Folklorik Türk Başlıkları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Lale ÖZDER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   laleozQgazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Geleneksel başlıkların hazırlanmasına ilişkin bilgileri kavrayabilme.
Başlık üretiminde kullanılan araç , gereç uygulama konusunda bilişsel, psikomotor, duyuşsal
Davranışlarda yeterlilik özelliklerini kavrayabilme.
Geleneksel giyim kuşam ve baş . Süslemeleri ile ilgili renk ve desen özelliklerini kavrayabilme
Geleneksel giyim kuşam ve baş süslemeleri formlarını günümüz malzemeleri ile turistik başlıklara dönüştürebilme.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Geleneksel Başlıklarla ilgili genel bilgiler,tarihi gelişiminin incelenmesi ile ilgili bilgileri kazandırmak.
2. Hafta  Bölgelere göre yöresel başların araştırılması ve uygulanacak başın tasarımının yapılması
3. Hafta  Başların uygulanacağı materyal ve süsleme objelerinin seçimi ve uygulanması,
4. Hafta  Kalıp hazırlama ve materyale uygulama,
5. Hafta   Başlıkların kalıptan çıkarılması,kenar temizlime işlemi,
6. Hafta  Başlıkların süslenmesinde kullanılacak kumaş,boncuk ,harç,gümüş objelerin hazırlanması
7. Hafta   Vize,
8. Hafta   Süs Objelerinin başlık üzerine tutturulması,
9. Hafta   Dönem Ödevi; Geleneksel Başlıklardan esinlenerek çağdaş formda başlık hazırlama,
10. Hafta  Yöresel başlık modelini günümüze uyarlama ve materyal seçimi,
11. Hafta  Başlığın uygulanması,
12. Hafta  Materyaller ile süslenmesi,
13. Hafta   Materyaller ile süslenmesi,
14. Hafta  Ödev Sunumu.
15. Hafta  Ödev Sunumu.
16. Hafta   Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   N.M Beker- Neriman Sapmaz .Moda Teknolojisi.İstanbul Lale Özder.İç Anadolu Bölgesi Kadın Başlıkları. Ankara 1999 Moda Dergileri. Öğretim Üyesi Ders
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
40
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
30
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
3
14
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
5
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
5
40
 Materyal tasarlama, uygulama
8
6
48
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
196
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Dekoratif Ürünler ve El sanatları ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.X
2
2. Dekoratif Ürünler ve El sanatları ile ilgili disiplinler arası ve farklı disiplinlerle yapılan ortak çalışmaları değerlendirir.X
3
3. Alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.X
4
4. Alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.X
5
5. Alanıyla ilgili bilişsel düzeyde bilgi yaprakları hazırlar.X
6
6. Alanıyla ilgili psikomotor düzeyde işlem yaprakları hazırlar.X
7
7. Alnında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
8
8. Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
9
9. Alana dair bilimsel araştırma, inceleme, derlemeler yaparak ülke literatürüne katkıda bulunur.X
10
10. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir.X