GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türk Süsleme Sanatı Tarihi/1270009
Dersin Adı: Türk Süsleme Sanatı Tarihi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Hatice Tozun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  htozun@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk süsleme sanatlarının tarihsel gelişimini bilir,
Her dönemin sanat dallarının teknik ve estetik özellikleri ile birbirleriyle olan etkilerini bilir.
Günümüze ulaşan Kültürel Mirasımıza sahip çıkma bilincini kazanır.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Süsleme Sanatları Konusunda Genel Bilgi
2. Hafta  İslamiyet Öncesi Türk Süsleme Sanatları ( Hun, Göktürk ve Uygurlar’ da )
3. Hafta   İslamiyet Sonrası Türk Süsleme Sanatları ve Bu Sanatları Besleyen Kaynaklar
4. Hafta   Anadolu Türk Sanatlarını Besleyen Kaynaklar ve Sanat Etkileşimleri
5. Hafta   Anadolu Selçuklu ve Beylikler Dönemlerinde Mimariye bağlı olan Süslemeler
6. Hafta  Osmanlı Döneminde Mimariye Bağlı Olan Süslemeler
7. Hafta   Anadolu Selçukluları Döneminde Küçük Bağımsız El Sanatlarında Görülen Süslemeler
8. Hafta   ARA SINAV
9. Hafta  Osmanlı Döneminde Küçük Bağımsız El Sanatlarında Görülen Süslemeler
10. Hafta  Türk Süsleme Sanatının Ana İlkeleri ve Özellikleri
11. Hafta  Türk Süsleme Sanatı’nda Motif ve Desen gurupları
12. Hafta   Türk Süsleme Sanatı’nda Motif ve Desen gurupları ( Geometrik, Bitkisel )
13. Hafta   Türk Süsleme Sanatı’nda Motif ve Desen gurupları ( Figürlü ve Yazılı Bezeme)
14. Hafta  Türk Süsleme Sanatı’nda Motif ve Desen gurupları (Nesneli Bezemeler ve Manzara resimleri)
15. Hafta  Türk Süsleme Sanatı’nda Motif ve Desen gurupları (Nesneli Bezemeler ve Manzara resimleri)
16. Hafta   Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ARSEVEN, Celal Esad. Türk Sanatı,Cem Yayınevi, İstanbul 1973 ASLANAPA.Oktay. Türk Sanatı,Remzi Kitabevi, İstanbul 1984 DİYARBEKİRLİ, Nejat. Hun San
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
9
27
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
9
27
 Materyal tasarlama, uygulama
4
12
48
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
6
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
6
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Dekoratif Ürünler ve El sanatları ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.X
2
2. Dekoratif Ürünler ve El sanatları ile ilgili disiplinler arası ve farklı disiplinlerle yapılan ortak çalışmaları değerlendirir.X
3
3. Alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.X
4
4. Alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.X
5
5. Alanıyla ilgili bilişsel düzeyde bilgi yaprakları hazırlar.X
6
6. Alanıyla ilgili psikomotor düzeyde işlem yaprakları hazırlar.X
7
7. Alnında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
8
8. Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
9
9. Alana dair bilimsel araştırma, inceleme, derlemeler yaparak ülke literatürüne katkıda bulunur.X
10
10. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir.X