GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Şapka Tarihi/1270121
Dersin Adı: Şapka Tarihi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Lale ÖZDER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  laleoz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Şapka tarihine ilişkin bilgileri kavrayabilme
Şapka ile ilgili terim ve kavramların özelliklerini kavrayabilme
Şapka ile ilgili formları tanımlama ve kavrayabilme
Şapka çeşitlerini kavrayabilme
Şapka ile ilgili teknik özellikleri kavrayabilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Şapkanın tarihi gelişimi ile ilgili bilgileri kazandırmak
2. Hafta  Hunlar dönemi ile ilgili bilgileri kazandırmak
3. Hafta  Uygurlar dönemi ile ilgili bilgileri kazandırmak
4. Hafta  Mogollar dönemi ile ilgili bilgileri kazandırmak
5. Hafta  Anadolu Selçuklu dönemi ile ilgili bilgileri kazandırmak
6. Hafta  Osmanlı dönemi ile ilgili bilgileri kazandırmak
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Dünya şapkaları ile ilgili bilgileri kazandırmak
9. Hafta  Şapka yapımında kullanılan araç gereç ile ilgili bilgileri kazandırmak
10. Hafta  Şapka yapımında kullanılan terim ve kavramları kavratmak
11. Hafta  Şapka çeşitleri ve teknikleri hakkında bilgi kazandırmak
12. Hafta  Şapka formlarını tanıtmak
13. Hafta  Şapka formlarını giyim aksesuarı olarak değerlendirmek
14. Hafta  Şapka formlarını giyim aksesuarı olarak değerlendirmek
15. Hafta  Final
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  N.M Beker- Neriman Sapmaz .Moda Teknolojisi.İstanbul Lale Özder.İç Anadolu Bölgesi Kadın Başlıkları. Ankara 1999 Moda Dergileri. Öğretim Üyesi Ders
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru - yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
40
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
30
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
3
14
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
5
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
5
40
 Materyal tasarlama, uygulama
8
4
32
 Rapor hazırlama
6
5
30
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
194
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Dekoratif Ürünler ve El sanatları ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.X
2
2. Dekoratif Ürünler ve El sanatları ile ilgili disiplinler arası ve farklı disiplinlerle yapılan ortak çalışmaları değerlendirir.X
3
3. Alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.X
4
4. Alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.X
5
5. Alanıyla ilgili bilişsel düzeyde bilgi yaprakları hazırlar.X
6
6. Alanıyla ilgili psikomotor düzeyde işlem yaprakları hazırlar.X
7
7. Alnında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
8
8. Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
9
9. Alana dair bilimsel araştırma, inceleme, derlemeler yaparak ülke literatürüne katkıda bulunur.X
10
10. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir.X