GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Reklam Grafiği ve Rethorik (Z)/1250219
Dersin Adı: Reklam Grafiği ve Rethorik (Z)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doçent Armağan Gökçearslan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/armagangokce
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  armagangokce778@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Rethorik hakkında bilgi sahibi olmak
Rethoriği reklamcılık ve iletişimle ilişkilendirmek
Tartışma ve analiz yapma yeteneğini geliştirmek






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
2. Hafta  Rethoriğe giriş
3. Hafta  Reklamcılık ve tarihçesi
4. Hafta  İletişim ve Reklam
5. Hafta  Reklamın Sınıflandırması
6. Hafta  Reklam Yönetimi
7. Hafta  İletişim Planlaması
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Türkiyeden ve Dünyadan reklamların analizi ve tartışma
10. Hafta  Türkiyeden ve Dünyadan reklamların analizi ve tartışma
11. Hafta  Türkiyeden ve Dünyadan reklamların analizi ve tartışma
12. Hafta  Türkiyeden ve Dünyadan reklamların analizi ve tartışma
13. Hafta  Seminer sunumları
14. Hafta  Seminer sunumları
15. Hafta  Seminer sunumları
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Anneme Reklamcı Olduğumu Söylemeyin O beni Genelevde Bir Piyanist Sanıyor, Jacgues Seguela Grafik Tasarım ve Reklam, Prof. Ulufer Teker Reklamın Toplumsal Yansımaları ve Yeni Reklam Biçimleri, Şahinde Yavuz Bir Reklamcının İtirafları, David Oglivy Yeni İkonalar, Paul Rutherford Reklam Kültür Toplum, Banu Dağdaş
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Staj Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
6
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
1
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
83
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Mesleki araştırmalar yapabilmeX
2
2. Eğitsel ve mesleki rehberlik yapabilme,X
3
3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için sanatsal proje ve etkinlikler düzenleyebilmeX
4
4. Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilme, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilmeX
5
5. Grafik alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip edebilmeX
6
6. Grafik eğitimi alanı ile ilgili verileri toplayabilme, yorumlayabilme ve sonuçlarını alana aktarabilmeX
7
7. Grafik tasarımın diğer disiplinlerle ilişkisini kurup disiplinler arası çalışmalar yürütebilmeX
8
8. Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip olmaX
9
9. Nitelikli tasarımlar yapabilecek duyarlılığa ve estetik farkındalığa sahip olmaX
10
10. Soyut ve somut kavramları; tasarım sürecinde özgün yapıtlara dönüştürebilmeX