GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Geleneksel Türk El Sanatlarında Tasarım İlkeleri (Alan)/1240023
Dersin Adı: Geleneksel Türk El Sanatlarında Tasarım İlkeleri (Alan)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Hatice TOZUN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  htozun@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel tasarım elemanları, tasarım ilkeleri ve tasarım yöntemlerini bilir.
Bu bilgiler doğrultusunda geleneksel motif desen ve kompozisyon özelliklerini yozlaştırmadan malzemeye uygun özgün ve çağdaş tasarımların yapılması







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Geleneksel Türk El Sanatlarında tasarım hazırlamada karşılaşılan sorunlar
2. Hafta  Tasarım yaparken geleneksel motif desen ve kompozisyon özelliklerini yozlaştırmadan korumanın gerekliliği,
3. Hafta  Geleneksel sanatların sanat, zanaat kavramlarının tasarım hazırlamada etki ve önerisi
4. Hafta  Tasarım ile İlgili Kavramlar
5. Hafta  Tasarım Elemanları ( Nokta .Çizgi )
6. Hafta  Tasarım Elemanları (Yön, Ölçü )
7. Hafta  ARA SINAV
8. Hafta  Tasarım Elemanları ( Biçim ,değer )
9. Hafta  Tasarım Elemanları ( Doku, Renk )
10. Hafta  Tasarım İlkeleri (Tekrar Armoni )
11. Hafta  Tasarım İlkeleri ( Kontrast, Kavram)
12. Hafta  Tasarım İlkeleri ( Birlik, Egemenlik )
13. Hafta  Tasarım İlkeleri ( Denge )
14. Hafta  Tasarım Yöntemleri
15. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
16. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  GÜRER, Latife. Temel Tasarım, Teknik Üniversite Matbaası, İstanbul 1990 SAUSMAREZ, B.Basic Design, Reinhold Publishing Corp.,New York 1968 DENEL,Bil
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
9
27
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
9
27
 Materyal tasarlama, uygulama
4
12
48
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
6
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
6
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Geleneksel Türk El sanatları ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.X
2
2. Geleneksel Türk El sanatları ile ilgili disiplinler arası ve farklı disiplinlerle yapılan ortak çalışmaları değerlendirir.X
3
3. Alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.X
4
4. Alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.X
5
5.Alanıyla ilgili bilişsel düzeyde bilgi yaprakları hazırlar.X
6
6.Alanıyla ilgili psikomotor düzeyde işlem yaprakları hazırlar.X
7
7. Alnında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
8
8.Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
9
9.Alana dair bilimsel araştırma, inceleme, derlemeler yaparak ülke literatürüne katkıda bulunur.X
10
10. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir.X