GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Konservasyon ve Restorasyon Teknikleri (Alan)/1240020
Dersin Adı: Konservasyon ve Restorasyon Teknikleri (Alan)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Aysen Soysaldı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asoysal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Geleneksel el sanatları ürünlerinin konservasyonu ve restorasyonu konusunda yeterli bilgi ve beceriye sahip olma








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders hakkında genel bilgi ve kaynakların tanıtımı
2. Hafta  Geleneksel el sanatları ürünlerinde restorasyon ve konservasyon tarihi gelişimi
3. Hafta  Geleneksel el sanatları eserlerinin müzelerde sergilenme koşulları
4. Hafta  Türkiye’de ve dünyada etnografya müzeleri
5. Hafta  Restorasyon ve konservasyon temel kavramları
6. Hafta  Isı, nem ve ışık etkenlerinin geleneksel sanat eserleri üzerindeki etkileri.
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Hava kirliliği ve biyolojik etkenlerin geleneksel sanat eserleri üzerindeki etkileri.
9. Hafta  Geleneksel sanat eserlerinin konservasyon (bakım ve saklama) koşulları ve yöntemleri
10. Hafta  Tekstil ürünlerinde restorasyon (onarım )yöntem ve ilkeleri.
11. Hafta  Restorasyon ve konservasyonda kullanılan malzemeler ve kullanım metodları
12. Hafta  Restorasyon ve konservasyon uygulamaları
13. Hafta  Restorasyon ve konservasyon uygulamaları
14. Hafta  Restorasyon ve konservasyon uygulamaları
15. Hafta  Yarı yıl sonu sınavı
16. Hafta  Yarı yıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  YAZICIOĞLU,Yahşi. “El Dokusu Halıcılık”, Ankara 1992 AYDIN, Öznur. “Halının Onarım ve Restorasyonu”, Kültür ve Sanat, Türkiye
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
2
20
 Sunu hazırlama
10
2
20
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
2
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
2
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
181
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Geleneksel Türk El sanatları ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.X
2
2. Geleneksel Türk El sanatları ile ilgili disiplinler arası ve farklı disiplinlerle yapılan ortak çalışmaları değerlendirir.X
3
3. Alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.X
4
4. Alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.X
5
5.Alanıyla ilgili bilişsel düzeyde bilgi yaprakları hazırlar.
6
6.Alanıyla ilgili psikomotor düzeyde işlem yaprakları hazırlar.
7
7. Alnında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
8
8.Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
9
9.Alana dair bilimsel araştırma, inceleme, derlemeler yaparak ülke literatürüne katkıda bulunur.X
10
10. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir.X