GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Geçmişten Günümüze Farklı Kültürlerin Sanatında Portre/1210085
Dersin Adı: Geçmişten Günümüze Farklı Kültürlerin Sanatında Portre
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Kültürel Farklılıkların, farklı anlayışların ve bireysel üslupların portre resimler üzerindeki etkilerini karşılaştırır.
Çeşitli dönem ve kültürlere ait portre sanatı örneklerini tanır.
Farklı Kültürlere ait portre sanatı örneklerindeki teknik, üslup ve anlam ilişkisini kavrar.
Portrenin, dönemi ve kültürüne ait taşıdığı niteliklerin farkına varır.
Sanatsal anlatımda malzeme seçimi, malzemeden anlam çıkarma, kullanılan teknik ve biçimlendirme yöntemleri arasındaki ilişkiyi kavrar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tanışma, ön anket, dersin içeriği hakkında bilgilendirme, vize ve final projeleri ile ilgili bilgilendirme.
2. Hafta  Portre Sanatı hakkında bilgilendirme, Portrenin Temel Kavramları, Sanatsal Anlatım dili olarak Portre,
3. Hafta  Sanatsal biçimlendirmede kadın, erkek ve çocuk portreleri, ruhsal ve fiziksel karakteri yakalama, üslup ve anlam ilişkisinin örneklerle karşılaştırılm
4. Hafta  Geleneksel ve çağdaş sanat alanlarında dönemi ve kültürüne ait sanatsal anlatım dili ve taşıdığı nitelikler
5. Hafta  Orta Asya ve Selçuklu Sanatında Portre Kaygısı Taşıyan İfadeler, biçimlendirme Yöntemleri ve anlam ilişkisi
6. Hafta  Osmanlıda Portre Sanatı, biçimlendirme Yöntemleri ve anlam ilişkisi
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta   Antik Roma’dan Modernizme Farklı dönem ve kültürlerde portre
9. Hafta   Antik Roma’dan Modernizme Farklı dönem ve kültürlerde portre
10. Hafta  Farklı Çağdaş Sanat akımlarında portre
11. Hafta  Farklı Çağdaş Sanat akımlarında portre
12. Hafta  Farklı Çağdaş Sanat akımlarında portre
13. Hafta  Başlangıcından günümüze Çağdaş Türk Resim Sanatında Portre
14. Hafta  Başlangıcından günümüze Çağdaş Türk Resim Sanatında Portre
15. Hafta  Başlangıcından günümüze Çağdaş Türk Resim Sanatında Portre
16. Hafta  final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
5
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
5
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
4
3
12
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
156
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat eğitimi ile ilgili gelişim kuramları, sanatsal gelişim evreleri ve öğrenme özellikleri konusunda bilgi sahibidir; kuram ve uygulama bilgilerini ilişkilendirir.X
2
Alanında disiplinler arası yöntemler kullanarak teoride ve uygulamada bulgulardan sonuç çıkarabilme, verileri yorumlama ve değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
3
Sanat ve sanat eğitimi alanında projenin yaratımı ve ilgili grupla sunulmasını kapsayan süreçleri organize edebilme yetkinliğine sahiptir.X
4
Yaşam boyu öğrenme kavramını benimser; bilgiye ulaşmanın yollarını ve eğitim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır.X
5
Alana yönelik sağlık ve güvenlik önlemleri konusunda bilgi sahibidir.X
6
Sanat ve sanat eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisini aktif olarak kullanabilme.X
7
Öğrenme-öğretme sürecine ilişkin uygun planlama yapabilmek ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanıyabilme.X
8
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası panel, seminer, çalıştay, sempozyum, kongre ve bienal takip eder ve katılımda bulunur.X
9
Alanı ile iliği yayın tarama, yayın (makale, bildiri vb.) yapma özelliğine sahiptir.X
10
Alanı ile ilgili bir sorunu belirleme bu konu hakkında araştırma yapma ve her yönü ile irdeleyerek özgün bir tez ortaya koyma yetisine sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Meliha Yılmaz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/ameliha/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ameliha@gazi.edu.tr mel.yilmaz0637@gmail.com)