GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Sanat Eğitiminde Geleneksel Sanatlar ve Çağdaş Sanatlar İlişkisinin Önemi/1210182
Dersin Adı: Sanat Eğitiminde Geleneksel Sanatlar ve Çağdaş Sanatlar İlişkisinin Önemi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
gelenekten yararlanmanın kalıcı ve çağdaş sanatlar yaratmadaki önemini kültürel değerler açısından araştırmak
geleneksel ve çağdaş sanat türleri arasındaki bağlantının önemi ve geçmişten kopmadan nasıl yararlanılacağını araştırmak
geleneksel düşünceyi kopya ve taklit etmeden yeni bir sanat diline ,yaratıcılığa nasıl dönüştürüleceğini amaç edinmek.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  plastik sanatlar eğitimi genel tanımı sınırları
2. Hafta  gelenek ve kültür üzerine araştırma ve tartışma .
3. Hafta  sanat,sanatçı,sanat yapıtı ilişkisini ,çağdaş sanat arayışları sürecinde geçmişe dönük araştırmaları.
4. Hafta  gelenekten nasıl yararlanılmalıdır ,taklit,kopya,alıntı,esinlenme vs.nedir.
5. Hafta  sanat,sanat yapıtı ve sanatçı arasındaki üslup ilişkisi.
6. Hafta  sanatta kişisel üslup nedir ,geleneğin temsili nasıl olmalıdır.
7. Hafta  ödev ve proje konularının dağıtımı.
8. Hafta  farklı geleneklerin ortak kaygıları ve dil-üslup sorunları.
9. Hafta  farklı geleneklerin ortak kaygıları ve dil-üslup sorunları.
10. Hafta  sanat eğitiminde görsel etkileşimin kişisel üslup açısından önemi.
11. Hafta  sanat eğitiminde görsel etkileşimin kişisel üslup açısından önemi.
12. Hafta  çağdaş sanatta malzeme kullanımının ,geleneksel kültürle bağlantısı.
13. Hafta  ödev ve projelerin sunumu ve değerlendirilmesi.
14. Hafta  ödev ve projelerin sunumu ve değerlendirilmesi.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
40
 Pratik
0
0
 Quiz
1
60
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
5
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
4
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
5
20
 Sunu hazırlama
4
5
20
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
160
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat eğitimi ile ilgili gelişim kuramları, sanatsal gelişim evreleri ve öğrenme özellikleri konusunda bilgi sahibidir; kuram ve uygulama bilgilerini ilişkilendirir.X
2
Alanında disiplinler arası yöntemler kullanarak teoride ve uygulamada bulgulardan sonuç çıkarabilme, verileri yorumlama ve değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
3
Sanat ve sanat eğitimi alanında projenin yaratımı ve ilgili grupla sunulmasını kapsayan süreçleri organize edebilme yetkinliğine sahiptir.X
4
Yaşam boyu öğrenme kavramını benimser; bilgiye ulaşmanın yollarını ve eğitim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır.X
5
Alana yönelik sağlık ve güvenlik önlemleri konusunda bilgi sahibidir.X
6
Sanat ve sanat eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisini aktif olarak kullanabilme.X
7
Öğrenme-öğretme sürecine ilişkin uygun planlama yapabilmek ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanıyabilme.X
8
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası panel, seminer, çalıştay, sempozyum, kongre ve bienal takip eder ve katılımda bulunur.X
9
Alanı ile iliği yayın tarama, yayın (makale, bildiri vb.) yapma özelliğine sahiptir.X
10
Alanı ile ilgili bir sorunu belirleme bu konu hakkında araştırma yapma ve her yönü ile irdeleyerek özgün bir tez ortaya koyma yetisine sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Yrd.Doç.Erol BATIRBEK)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (batiberk@gazi.edu.tr.)