GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Sanat Eğitimi Tarihi ve Teorileri/1210017
Dersin Adı: Sanat Eğitimi Tarihi ve Teorileri
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Sanat eğitimi alanıyla ilgili temel kavramları açıklayabilir.
Tarihsel gelişim süreci içinde sanat, eğitim ve din ilişkisi açıklar ve yorumlayabilir.
19. y.y. sanayi devriminin toplumsal yaşam ve sanat alanına etkisini yorumlayabilir.
Batı’da sanat eğitimi tarihçesini anlatabilir.
Türkiye’de sanat eğitimi tarihçesini anlatabilir.
Sanat eğitiminde ussallık ve us dışılık anlayışlarını açıklayabilir.
Sanat yoluyla eğitim kuramını gerekçeleriyle açıklayabilir.
Bauhaus okulu ve teknoloji sanat eğitimi ilişkisini açıklayabilir.
Çok alanlı sanat eğitimi yöntemini örneklerle açıklayabilir.
Türkiye’de gözlenen sanat eğitimi sorunlarını yorumlayarak açıklayabilir ve çözüm önerileri üretebilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Sanat eğitimi alanıyla ilgili temel kavramlar bilgisi.
2. Hafta  Tarihsel gelişim süreci içinde sanat, eğitim ve din ilişkisi bilgisi.
3. Hafta  19. y.y. sanayi devriminin toplumsal yaşam ve sanat alanına etkisini yorumlayabilme.
4. Hafta  Batı’da sanat eğitimi tarihçe bilgisi.
5. Hafta  Türkiye’de sanat eğitimi tarihçe bilgisi. Cumhuriyet Öncesi Dönem Cumhuriyet Dönemi
6. Hafta  Çok Partili Dönem ve Sonrası
7. Hafta  Sanat eğitiminde ussallık ve us dışılık anlayışlarını açıklayabilme.
8. Hafta  Sanat yoluyla eğitim kuram bilgisi.
9. Hafta  Sanat için sanat kuram bilgisi.
10. Hafta  Bauhaus okulu ve teknoloji - sanat eğitimi ilişkisi bilgisi.
11. Hafta  Çok alanlı sanat eğitimi yöntem bilgisi.
12. Hafta  Türkiye'de Gözlenen Sanat Eğitimi Sorunlarını Açıklayabilme.
13. Hafta  Sınav Öncesi, Konuların özetlenerek Sınıfça Tartışılması
14. Hafta  Final
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
4
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
4
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
149
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat eğitimi ile ilgili gelişim kuramları, sanatsal gelişim evreleri ve öğrenme özellikleri konusunda bilgi sahibidir; kuram ve uygulama bilgilerini ilişkilendirir.X
2
Alanında disiplinler arası yöntemler kullanarak teoride ve uygulamada bulgulardan sonuç çıkarabilme, verileri yorumlama ve değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
3
Sanat ve sanat eğitimi alanında projenin yaratımı ve ilgili grupla sunulmasını kapsayan süreçleri organize edebilme yetkinliğine sahiptir.X
4
Yaşam boyu öğrenme kavramını benimser; bilgiye ulaşmanın yollarını ve eğitim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır.X
5
Alana yönelik sağlık ve güvenlik önlemleri konusunda bilgi sahibidir.X
6
Sanat ve sanat eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisini aktif olarak kullanabilme.X
7
Öğrenme-öğretme sürecine ilişkin uygun planlama yapabilmek ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanıyabilme.X
8
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası panel, seminer, çalıştay, sempozyum, kongre ve bienal takip eder ve katılımda bulunur.X
9
Alanı ile iliği yayın tarama, yayın (makale, bildiri vb.) yapma özelliğine sahiptir.X
10
Alanı ile ilgili bir sorunu belirleme bu konu hakkında araştırma yapma ve her yönü ile irdeleyerek özgün bir tez ortaya koyma yetisine sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   ( Yrd.Doç.Yusuf Baytekin Balcı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr/~baytekin , www.gazi.edu.tr/ )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ( baykinte@gazi.edu.tr)