GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Otantik Malzemedeki Plastik Elemanlar/1210020
Dersin Adı: Otantik Malzemedeki Plastik Elemanlar
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu derste geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folklo
Geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folklorik malze
form-fonksiyon ilişkisi, malzeme-biçim ilişkisi, tasarım ve eğitim, usta-çırak kavramı, temel görsel düzenlemede kullanılan plastik elemanlar ve este

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu derste geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folklorik malzemeler nelerdir?
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin amacı kavratılır, sanat eserini oluşturma ve değerlendirmede yararlanılan sanatsal düzenleme ilke ve öğelerinin, otantik malzemede de bulunduğu
2. Hafta  Bu derste geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi.
3. Hafta   Dersin kapsamı olan Otantik ve folklorik malzemeler nelerdir? .
4. Hafta  Geleneksel tasarım ürünleri, geleneksel tasarımların amaçları, tarihi, çeşitleri, gerekliliği, tasarım ve kültürler, geleneksel tasarım ve sanat, form
5. Hafta  Bu derste geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folklo
6. Hafta  Bu derste geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folk
7. Hafta  Bu derste geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folk
8. Hafta  geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folklo
9. Hafta  Bu derste geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folklo
10. Hafta  Bu derste geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folklo
11. Hafta  Geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folklo
12. Hafta  geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folklo
13. Hafta  geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folklo
14. Hafta  DEĞERLENDİRME
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
50
 Uygulama
1
50
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
5
5
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
153
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat eğitimi ile ilgili gelişim kuramları, sanatsal gelişim evreleri ve öğrenme özellikleri konusunda bilgi sahibidir; kuram ve uygulama bilgilerini ilişkilendirir.X
2
Alanında disiplinler arası yöntemler kullanarak teoride ve uygulamada bulgulardan sonuç çıkarabilme, verileri yorumlama ve değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
3
Sanat ve sanat eğitimi alanında projenin yaratımı ve ilgili grupla sunulmasını kapsayan süreçleri organize edebilme yetkinliğine sahiptir.X
4
Yaşam boyu öğrenme kavramını benimser; bilgiye ulaşmanın yollarını ve eğitim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır.X
5
Alana yönelik sağlık ve güvenlik önlemleri konusunda bilgi sahibidir.X
6
Sanat ve sanat eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisini aktif olarak kullanabilme.X
7
Öğrenme-öğretme sürecine ilişkin uygun planlama yapabilmek ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanıyabilme.X
8
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası panel, seminer, çalıştay, sempozyum, kongre ve bienal takip eder ve katılımda bulunur.X
9
Alanı ile iliği yayın tarama, yayın (makale, bildiri vb.) yapma özelliğine sahiptir.X
10
Alanı ile ilgili bir sorunu belirleme bu konu hakkında araştırma yapma ve her yönü ile irdeleyerek özgün bir tez ortaya koyma yetisine sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Nur GÖKBULUT)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/~nurgok/anime.swf , http://lebriz.com/pages/artist.aspx?artistID=384§ion=100&lang=TR&bhcp=1)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nurgokbulut1@gmail.com)