GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Estetik Kuramları/1210007
Dersin Adı: Estetik Kuramları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Estetik alanla ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
Sanatın farklı tanımlarını yaparak tanım içeriklerini açıklayabilir.
Sanatı meydana getiren unsurları ve aralarındaki mekanizmayı açıklayabilir.
Estetik ve sanat alanıyla ilgili soru ve sorunları tarihsel gelişim süreci içinde filozof ve düşünürlerin görüşleriyle açıklayabilir.
Düşünürlerin görüşlerini eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
Estetik tavır, estetik değer konularını örnekler vererek açıklayabilir.
Sanatsal yaratmayı, sanatçı ve eseri üzerinden örnekleyerek açıklayabilir.
Freud'un Psikanaliz kuramını örnek üzerinden açıklayabilir
Sanat Kuramlarını eleştirel yaklaşımla karşılaştırabilir.
Ülkemizde gözlenen sanat ve estetik sorunları gerçekçi yaklaşımla sorgulayabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Estetik Alanla İlgili Temel Kavramlar Bilgisi.
2. Hafta  Sanatın Kaynağı Kuramları: 1.Oyun Teorisi, 2.Din Ve Büyü Teorisi, 3.İş, Emek ve Gereksinimler Teorisi
3. Hafta  Sanatı Meydana Getiren Unsurlar: 1. Sanatçı, '. Doğa ve Toplum, 3. Sanat Eseri, 4. Sanat Tüketicisi.
4. Hafta  Sanat Kuramları: 1.Yansıtmacı Sanat Kuramı I.Sanat Görünenin Aynen Yansımasıdır. - Platon Platon'un Güzele ilişkin Görüşleri
5. Hafta  II.Sanat, Genelin Özün Yansımasıdır. -Aristo Aristo'nun Sanatı Sınıflandırması
6. Hafta  ARA SINAV
7. Hafta  Aristo'nun Sanat ve Tabiat Hakkındaki Görüşleri Katharsis
8. Hafta  III. Sanat, İdeal Tabiatın Yansımasıdır. Rönesans Dönemi
9. Hafta  19. Yüzyıl Sanayi Devriminin Toplumsal Yaşam ve Sanat Üzerindeki Etkisi. Gerçekçilik Akımı, Toplumsal Gerçekçilik
10. Hafta  Anlatımcı Sanat Kuramı Croce ve Collingwood'un Anlatımcılık Anlayışı Tolstoy'un Aktarım Olarak Anlatımcılık Anlayışı
11. Hafta  Biçimci Kuram - R.Fry ve C. Bell'in Görüşleri İşlevsellik-Fonksiyonellik Sanat Kuramı
12. Hafta  Sanatta Yaratıcılık, Picasso ve Guernica S. Freud-Psikanaliz ve Sanat
13. Hafta  Türkiye'de sanat ve Estetik Sorunlar
14. Hafta  Final
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
4
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
4
4
16
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
197
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat eğitimi ile ilgili gelişim kuramları, sanatsal gelişim evreleri ve öğrenme özellikleri konusunda bilgi sahibidir; kuram ve uygulama bilgilerini ilişkilendirir.X
2
Alanında disiplinler arası yöntemler kullanarak teoride ve uygulamada bulgulardan sonuç çıkarabilme, verileri yorumlama ve değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
3
Sanat ve sanat eğitimi alanında projenin yaratımı ve ilgili grupla sunulmasını kapsayan süreçleri organize edebilme yetkinliğine sahiptir.X
4
Yaşam boyu öğrenme kavramını benimser; bilgiye ulaşmanın yollarını ve eğitim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır.X
5
Alana yönelik sağlık ve güvenlik önlemleri konusunda bilgi sahibidir.X
6
Sanat ve sanat eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisini aktif olarak kullanabilme.X
7
Öğrenme-öğretme sürecine ilişkin uygun planlama yapabilmek ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanıyabilme.X
8
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası panel, seminer, çalıştay, sempozyum, kongre ve bienal takip eder ve katılımda bulunur.X
9
Alanı ile iliği yayın tarama, yayın (makale, bildiri vb.) yapma özelliğine sahiptir.X
10
Alanı ile ilgili bir sorunu belirleme bu konu hakkında araştırma yapma ve her yönü ile irdeleyerek özgün bir tez ortaya koyma yetisine sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Yrd. Doç. Yusuf Baytekin Balcı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr/~baytekin , www.gazi.edu.tr/~)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ( baytekin@gazi.edu.tr)