GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Görsel Sanatlar Tasarım Eğitiminde Drama Atölyesi/1210278
Dersin Adı: Görsel Sanatlar Tasarım Eğitiminde Drama Atölyesi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ders süreci tamamlandıktan sonra öğrenciler; Görsel sanatların her alanında sanatsal düzenleme öğelerinin karakterlerini ve ayrımsallığını tanımlayabilir.
Sanatsal tasarım disiplinine dayalı olarak; görsel elemanları kullanabilir;
Her türden görsel malzemeyi sanatsal olarak biçimlendirebilir;
Kendi tasarımlarını ve sanatsal çalışmaları analiz edebilir;
Yaratıcı, eleştirel ve çok yönlü düşünebilir;
Görsel düşünme süreçlerine dayalı deneyim ve birikimlerini denetleyip kendi üslubunu oluşturma bağlamında kullanabilir.
Tasarım disiplinine dayalı bilgilerini yeniden yapılandırır ve transfer edebilme becerisi geliştirir.
Yaratıcı drama yöntemiyle, Görsel Sanatlar dersi (ilköğretim-ortaöğretim) akış programı hazırlayabilir.
Eğitimde drama etiğini ve eğitim aşamalarını öğrenir.
Görsel okuryazarlık becerilerini geliştirir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Çizginin söz dizimi.
2. Hafta  Çizginin söz dizimi ve form.
3. Hafta   Çizginin söz dizimi ve görsel strateji.
4. Hafta   Çizginin söz dizimi ve duyguların anlatımı.
5. Hafta   Çizginin söz dizimi ve görsel işlevsellik.
6. Hafta  Çizginin söz dizimi ve beden dili.
7. Hafta  Çizginin söz dizimi ve metin.
8. Hafta  Çizginin söz dizimi ve müzik.
9. Hafta  Çizginin söz dizimi ve resim.
10. Hafta  Çizginin söz dizimi ve fotoğraf.
11. Hafta  Çizginin söz dizimi ve heykel.
12. Hafta  Çizginin söz dizimi ve üslup.
13. Hafta  Çizginin söz dizimi ve sahne sanatları.
14. Hafta  Çizginin söz dizimi ve sinema.
15. Hafta  Drama yöntemiyle ders planı incelemek.
16. Hafta  Drama yöntemiyle ders planı incelemek.
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
10
 Uygulama
3
20
 Projeler
3
20
 Pratik
2
10
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
1
10
 Materyal tasarlama, uygulama
8
1
8
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
8
1
8
 Sunum
8
1
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
8
3
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
3
24
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
153
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat eğitimi ile ilgili gelişim kuramları, sanatsal gelişim evreleri ve öğrenme özellikleri konusunda bilgi sahibidir; kuram ve uygulama bilgilerini ilişkilendirir.X
2
Alanında disiplinler arası yöntemler kullanarak teoride ve uygulamada bulgulardan sonuç çıkarabilme, verileri yorumlama ve değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
3
Sanat ve sanat eğitimi alanında projenin yaratımı ve ilgili grupla sunulmasını kapsayan süreçleri organize edebilme yetkinliğine sahiptir.X
4
Yaşam boyu öğrenme kavramını benimser; bilgiye ulaşmanın yollarını ve eğitim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır.X
5
Alana yönelik sağlık ve güvenlik önlemleri konusunda bilgi sahibidir.X
6
Sanat ve sanat eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisini aktif olarak kullanabilme.X
7
Öğrenme-öğretme sürecine ilişkin uygun planlama yapabilmek ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanıyabilme.X
8
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası panel, seminer, çalıştay, sempozyum, kongre ve bienal takip eder ve katılımda bulunur.X
9
Alanı ile iliği yayın tarama, yayın (makale, bildiri vb.) yapma özelliğine sahiptir.X
10
Alanı ile ilgili bir sorunu belirleme bu konu hakkında araştırma yapma ve her yönü ile irdeleyerek özgün bir tez ortaya koyma yetisine sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Yrd.Doç.Dr.Reyhan Yüksel Gemalmayan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.websitem.gazi.edu.tr/site/rgemalmayan/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (rgemalmayan@gazi.edu.tr)