GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Sanat Eğt.de Motivasyon Yöntem. ve Disiplinler Arası Yaklaşım/1210070
Dersin Adı: Sanat Eğt.de Motivasyon Yöntem. ve Disiplinler Arası Yaklaşım
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Sanat eğitimi sürecinde motivasyonun ne denli önemli olduğunu,
Bu süreçte motivasyonu nasıl gerçekleştirebileceklerini
Sanat Eğitimi kazanımlarına ulaşılmasında disiplinlerarası yaklaşımın önemini
Sanat Eğitiminde Disiplinlerarası yaklaşımı nasıl uygulayabileceklerini,
Motivasyon kaynaklarını disiplinlerarası yaklaşım kapsamında, bireysel farklılıklara da uygun olarak etkili kullanmayı öğreneceklerdir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Motivasyon Nedir? Hazır bulunuşluk ile motivasyon arasındaki ilişki. Sanat eğitiminde motivasyon nasıl sağlanır?
2. Hafta  Sanat eğitiminde motivasyon ve önemi
3. Hafta  Sanat eğitiminde motivasyon kaynakları
4. Hafta  Motivasyon türleri ve seviyeye yönelik motivasyon örnekleri
5. Hafta  Öğrenme biçimlerine yönelik sanat eğitiminde motivasyon yöntemleri,
6. Hafta  Sanat eğitiminde kullanılabilecek öğretim yöntemleri ile motivasyon ilişkisi
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Disiplinler arası yaklaşım nedir?
9. Hafta  Çağımız sanat eğitiminde disiplinler arası yaklaşımın yeri ve önemi
10. Hafta  Sanat eğitimi etkinliklerinde, disiplinler arası yaklaşım yöntemiyle görsel sanat dallarının örnekler eşliğinde birbiriyle ilişkilendirilmesi
11. Hafta  Sanat eğitimi etkinliklerinde, disiplinler arası yaklaşım yöntemiyle görsel sanatların örnekler eşliğinde diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirilmesi
12. Hafta  Sanat eğitimi etkinliklerinde disiplinler arası yaklaşım yöntemiyle görsel sanatların, örnekler eşliğinde diğer disiplinlerle ilişkilendirilmesi
13. Hafta  Konuların genel tekrarı ve değerlendirilmesi
14. Hafta  Final sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
4
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
4
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
5
20
 Sunu hazırlama
4
5
20
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
155
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat eğitimi ile ilgili gelişim kuramları, sanatsal gelişim evreleri ve öğrenme özellikleri konusunda bilgi sahibidir; kuram ve uygulama bilgilerini ilişkilendirir.X
2
Alanında disiplinler arası yöntemler kullanarak teoride ve uygulamada bulgulardan sonuç çıkarabilme, verileri yorumlama ve değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
3
Sanat ve sanat eğitimi alanında projenin yaratımı ve ilgili grupla sunulmasını kapsayan süreçleri organize edebilme yetkinliğine sahiptir.X
4
Yaşam boyu öğrenme kavramını benimser; bilgiye ulaşmanın yollarını ve eğitim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır.X
5
Alana yönelik sağlık ve güvenlik önlemleri konusunda bilgi sahibidir.X
6
Sanat ve sanat eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisini aktif olarak kullanabilme.X
7
Öğrenme-öğretme sürecine ilişkin uygun planlama yapabilmek ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanıyabilme.X
8
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası panel, seminer, çalıştay, sempozyum, kongre ve bienal takip eder ve katılımda bulunur.X
9
Alanı ile iliği yayın tarama, yayın (makale, bildiri vb.) yapma özelliğine sahiptir.X
10
Alanı ile ilgili bir sorunu belirleme bu konu hakkında araştırma yapma ve her yönü ile irdeleyerek özgün bir tez ortaya koyma yetisine sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Meliha YILMAZ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (ameliha@gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ameliha@gazi.edu.tr)