GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Seminer/RES-221(YL)
Dersin Adı: Seminer
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu ders kapsamında öğrenciler; bir konunun sunumdan önceki bilimsel hazırlık aşamalarını öğrenir. 

Araştırmalara ilişkin sunumlarda hangi sunum araçlarını kullanmasının yararlı olacağını, hangi örneklerin gösterilmesi gerektiğini, konunun belli bir zamana sınırlandırılmasının nasıl uygulanacağını öğrenir.
Sanat ve sanat eğitimi alanında araştırma projeleri geliştirebilir.
Sanat ve sanat eğitimi alanında planlama ve geliştirme çalışmaları yapabilir.
Görsel sanatlar öğrenme öğretme sürecindeki gelişimlerine ilişkin ölçme ve değerlendirmede bulunabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin tanımı yapılır amaçları ana hatlarıyla anlatılır.
2. Hafta  Öğrencilerle beraber araştırması ve sunumu yapılacak konular tartışılır ve seçilir.
3. Hafta  Öğrencilerle beraber araştırması ve sunumu yapılacak konular tartışılır ve seçilir.
4. Hafta  Araştırması yapılacak konu ile ilgili yurtiçi ve yurtdışı kaynaklara ulaşma, çalışmanın düzeni, yazımı ve topluluk önünde sunulması gibi konular anlatılır.
5. Hafta  Öğrencilerin yaptığı çalışmaların incelenip gereken düzeltmelerin, ekleme ve çıkartmaların yapılması ve konunun sunuma uygun duruma getirilmesi.
6. Hafta  Öğrencilerin yaptığı çalışmaların incelenip gereken düzeltmelerin, ekleme ve çıkartmaların yapılması ve konunun sunuma uygun duruma getirilmesi.
7. Hafta  Öğrencilerin yaptığı çalışmaların incelenip gereken düzeltmelerin, ekleme ve çıkartmaların yapılması ve konunun sunuma uygun duruma getirilmesi.
8. Hafta  Hazırlanan konuların tek tek sunumlarının yapılması ve her sunum sonunda sunumla ilgili olumlu ve olumsuz yanların tartışılması.
9. Hafta   Hazırlanan konuların tek tek sunumlarının yapılması ve her sunum sonunda sunumla ilgili olumlu ve olumsuz yanların tartışılması.
10. Hafta  Hazırlanan konuların tek tek sunumlarının yapılması ve her sunum sonunda sunumla ilgili olumlu ve olumsuz yanların tartışılması.
11. Hafta  Hazırlanan konuların tek tek sunumlarının yapılması ve her sunum sonunda sunumla ilgili olumlu ve olumsuz yanların tartışılması.
12. Hafta  Hazırlanan konuların tek tek sunumlarının yapılması ve her sunum sonunda sunumla ilgili olumlu ve olumsuz yanların tartışılması.
13. Hafta  Hazırlanan konuların tek tek sunumlarının yapılması ve her sunum sonunda sunumla ilgili olumlu ve olumsuz yanların tartışılması.
14. Hafta  Final Sınavı için konuların genel tekrarı ve sınava hazırlık
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
0
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
8
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
116
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat eğitimi ile ilgili gelişim kuramları, sanatsal gelişim evreleri ve öğrenme özellikleri konusunda bilgi sahibidir; kuram ve uygulama bilgilerini ilişkilendirir.X
2
Alanında disiplinler arası yöntemler kullanarak teoride ve uygulamada bulgulardan sonuç çıkarabilme, verileri yorumlama ve değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
3
Sanat ve sanat eğitimi alanında projenin yaratımı ve ilgili grupla sunulmasını kapsayan süreçleri organize edebilme yetkinliğine sahiptir.X
4
Yaşam boyu öğrenme kavramını benimser; bilgiye ulaşmanın yollarını ve eğitim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır.X
5
Alana yönelik sağlık ve güvenlik önlemleri konusunda bilgi sahibidir.X
6
Sanat ve sanat eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisini aktif olarak kullanabilme.X
7
Öğrenme-öğretme sürecine ilişkin uygun planlama yapabilmek ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanıyabilme.X
8
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası panel, seminer, çalıştay, sempozyum, kongre ve bienal takip eder ve katılımda bulunur.X
9
Alanı ile iliği yayın tarama, yayın (makale, bildiri vb.) yapma özelliğine sahiptir.X
10
Alanı ile ilgili bir sorunu belirleme bu konu hakkında araştırma yapma ve her yönü ile irdeleyerek özgün bir tez ortaya koyma yetisine sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Güler AKALAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/akalan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (akalan@gazi.edu.tr)