GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Yaşam Boyu Öğrenme ve Eğitim Programları/1150005
Dersin Adı: Yaşam Boyu Öğrenme ve Eğitim Programları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Yaşam boyu öğretimle ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme
Eğitim ihtiyacı olarak yaşam boyu öğrenmenin gerekçelerini açıklayabilme
Yaşam boyu öğrenmenin sosyal ve ekonomik gerekçelerini açıklayabilme
Uluslar arası kurumların yaşam boyu öğrenmeyle ilgili yaklaşımlarını açıklayabilme
Uluslararası kuruluşların yaşam boyu öğrenmeyle ilgili çalışmalarını analiz edebilme
Yaşam boyu öğrenme ihtiyacının eğitim programlarına yansımalarını analiz edebilme
Yaşam boyu öğrenme becerilerini açıklayabilme
Yaşam boyu öğrenme becerileri açısından Türkiye eğitim programlarını analiz edebilme
yaşam boyu öğrenme becerileri açısından program geliştirme modeli önerebilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Anlatım,soru-cevap,tartışma
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta   Kavramlar ve ilkeler
2. Hafta  Kavramlar ve ilkeler
3. Hafta   Yaşam boyu öğrenme bağlamında eğitim ihtiyacı
4. Hafta  Yaşam boyu öğrenmenin sosyal nedenleri
5. Hafta  Yaşam boyu öğrenmenin tarihi gelişimi
6. Hafta  Uluslar arası kuruluşların yaklaşımları
7. Hafta  Yaşam boyu öğrenme ihtiyacının program amaçlarına yansıması
8. Hafta  Yaşam boyu öğrenme ihtiyacının program amaçlarına yansıması
9. Hafta  Yaşam boyu öğrenme ihtiyacının ders içeriklerine yansıması
10. Hafta  Yaşam boyu öğrenme ihtiyacının ders içeriklerine yansıması
11. Hafta  yaşam boyu öğrenme becerileri
12. Hafta  yaşam boyu öğrenme becerileri
13. Hafta  Yaşam boyu öğrenme becerilerinin eğitim programlarına yansıması
14. Hafta  Yaşam boyu öğrenme becerileri bağlamında özgün bir program geliştirme modelinin olabilirliği
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
60
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
7
21
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
7
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
8
40
 Sunu hazırlama
3
5
15
 Sunum
4
5
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.X
2
Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temellerini (felsefi, toplumsal, ekonomik vb.) ilişkilendirir.X
3
Program geliştirme sürecinde amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirmeden oluşan temel boyutları ve özelliklerini tanır.X
4
Program geliştirme ve değerlendirme modellerini karşılaştırır.X
5
Program geliştirmeye ilişkin model ve yaklaşımlardan yararlanarak ve ihtiyaç analizine dayalı bir öğretim tasarımı hazırlar.X
6
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili sorunları belirler.X
7
Alanında uzmanlık düzeyinde kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgilerden eğitimde program geliştirme kapsamındaki çalışmalarda yararlanır.X
8
Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel ve güncel gelişmeleri izleyerek bunları alandaki çalışmalarına ve araştırmalarına yansıtır.X
9
Alana ilişkin kuramsal/uygulamalı bilgi ve becerileri bireysel ve ekip çalışmalarında uygular.X
10
Alanda öğrenme öğretme kuram, yaklaşım ve ilkeleri dikkate alarak ulusal ve uluslar arası eğitim programlarını değerlendirir.X
11
Eğitim programı geliştirme çalışmalarında sorumluluk alır.X
12
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
13
Dinamik bir alan olan eğitimin etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir.X
14
Bilişim ve iletişim teknolojilerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda ileri düzeyde kullanır.X
15
Alana yönelik çalışmalarda ulusal ve uluslar arası bilimsel etik kurallarını dikkate alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (prof Dr. Yusuf BUDAK)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr/budaky)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (budaky@gazi.edu.tr)