GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
 Öğrenme-Öğretme Süreçleri /1150203
Dersin Adı:  Öğrenme-Öğretme Süreçleri 
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenme- öğretme etkinlikleri sonucunda bu derste her öğrenci Öğrenme öğretme sürecindeki temel kavramları açıklar.
Öğretim strateji/ yöntem/ tekniklerinin özelliklerini kavrar.
Öğretim strateji/ yöntem ve tekniklerini genel özellikleri açısından karşılaştırır.
Öğrenme öğretme sürecinde kuram ve yaklaşımların temel özelliklerini açıklar.
Öğrenme-öğretme kuram ve yaklaşımlarının üstünlük ve sınırlılıklarını ayırt eder.
Öğrenme-öğretme kuram ve yaklaşımlarının ülkemizde uygulanabilirliğini tartışır.
Öğrenme-öğretme kuram ve yaklaşımlarını kendi alanına uygular.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Öğrenme öğretme sürecine ilişkin temel kavramlar
2. Hafta  Öğrenme öğretme strateji/ yöntem/ teknikleri
3. Hafta  Sunuş, buluş, araştırma-inceleme yoluyla öğretme stratejisi
4. Hafta  Öğretim strateji/ yöntem ve tekniklerinin genel özellikleri, (anlatım, soru cevap, problem çözme, tartışma vb.) karşılaştırmaları
5. Hafta  Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı
6. Hafta  Projeye dayalı öğrenme
7. Hafta  Probleme dayalı öğrenme
8. Hafta  Aktif öğrenme
9. Hafta  Çoklu zeka kuramı
10. Hafta  21. Yüzyıl becerileri
11. Hafta  Eleştirel düşünme
12. Hafta  Yansıtıcı düşünme
13. Hafta  Yaratıcı düşünme
14. Hafta  Öğrenme ve öğretim stilleri
15. Hafta  Epistemolojik inanç ve öğretim inancı
16. Hafta  Final exam
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
2
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
6
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
5
20
 Sunu hazırlama
4
5
20
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
4
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
5
20
 Diğer
2
3
6
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.X
2
Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temellerini (felsefi, toplumsal, ekonomik vb.) ilişkilendirir.X
3
Program geliştirme sürecinde amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirmeden oluşan temel boyutları ve özelliklerini tanır.X
4
Program geliştirme ve değerlendirme modellerini karşılaştırır.X
5
Program geliştirmeye ilişkin model ve yaklaşımlardan yararlanarak ve ihtiyaç analizine dayalı bir öğretim tasarımı hazırlar.X
6
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili sorunları belirler.X
7
Alanında uzmanlık düzeyinde kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgilerden eğitimde program geliştirme kapsamındaki çalışmalarda yararlanır.X
8
Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel ve güncel gelişmeleri izleyerek bunları alandaki çalışmalarına ve araştırmalarına yansıtır.X
9
Alana ilişkin kuramsal/uygulamalı bilgi ve becerileri bireysel ve ekip çalışmalarında uygular.X
10
Alanda öğrenme öğretme kuram, yaklaşım ve ilkeleri dikkate alarak ulusal ve uluslar arası eğitim programlarını değerlendirir.X
11
Eğitim programı geliştirme çalışmalarında sorumluluk alır.X
12
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
13
Dinamik bir alan olan eğitimin etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir.X
14
Bilişim ve iletişim teknolojilerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda ileri düzeyde kullanır.X
15
Alana yönelik çalışmalarda ulusal ve uluslar arası bilimsel etik kurallarını dikkate alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Gürcü ERDAMAR , Dr.Öğrt.Üyesi Şenay ŞEN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://https://websitem.gazi.edu.tr/site/gurkoc , https://websitem.gazi.edu.tr/site/senay)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (gurkoc@gazi.edu.tr , senay@gazi.edu.tr)