GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
 Küreselleşme ve Eğitim /1150106
Dersin Adı:  Küreselleşme ve Eğitim 
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersle ilgili eğitim ve öğretme etkinlikleri sonucunda her öğrenci; Küreselleşme ve etkilerini açıklayabilir
Küreselleşmenin etkisinin olduğu alanları açıklayabilir
Küreselleşmeye duyulan ihtiyacın sebeplerini açıklayabilir
Küreselleşmenin eğitimin farklı alanlarındaki etkisini açıklayan araştırmaları analiz edebilir.
Küreselleşmenin Türkiye’nin eğitim sistemi üzerindeki etkilerini açıklayabilir.
Küreselleşme taraftarlarının ve karşıtlarının görüşlerini analiz edebilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze eğitim kapsamında düz anlatım, projeye dayalı öğretim, işbirliğine dayalı öğretim, probleme dayalı öğretim, araştırma temelli öğrenme
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Küreselleşme ve etkileri
2. Hafta  Modernizm ve eğitim
3. Hafta  Postmodernizm ve eğitim
4. Hafta  Bilim insanlarının modernizm ve postmodernizm kosusundaki görüşleri
5. Hafta  Postmodernizm küreselleşme ilişkisi
6. Hafta  Sosyal değişme teorileri ve küreselleşme
7. Hafta  Küreselleşme ve yerellik
8. Hafta  Küreselleşme taraftarlarının görüşleri
9. Hafta  Küreselleşme karşıtlarının görüşleri
10. Hafta  Küreselleşmenin eğitim boyutları
11. Hafta  Küreselleşmenin eğitim sistemlerine etkileri
12. Hafta  Farklı eğitim kademelerine göre küreselleşme ve eğitim sistemindeki güncel uygulamalar(AB Kriterlerine göre)
13. Hafta  Farklı eğitim kademelerine göre küreselleşme ve eğitim sistemindeki güncel uygulamalar(AB Kriterlerine göre)
14. Hafta  Farklı eğitim kademelerine göre küreselleşme ve eğitim sistemindeki güncel uygulamalar(AB Kriterlerine göre)
15. Hafta  Final sınavı ve genel değerlendirme
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
3
12
 Sunu hazırlama
5
2
10
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
3
21
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.X
2
Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temellerini (felsefi, toplumsal, ekonomik vb.) ilişkilendirir.X
3
Program geliştirme sürecinde amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirmeden oluşan temel boyutları ve özelliklerini tanır.X
4
Program geliştirme ve değerlendirme modellerini karşılaştırır.X
5
Program geliştirmeye ilişkin model ve yaklaşımlardan yararlanarak ve ihtiyaç analizine dayalı bir öğretim tasarımı hazırlar.X
6
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili sorunları belirler.X
7
Alanında uzmanlık düzeyinde kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgilerden eğitimde program geliştirme kapsamındaki çalışmalarda yararlanır.X
8
Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel ve güncel gelişmeleri izleyerek bunları alandaki çalışmalarına ve araştırmalarına yansıtır.X
9
Alana ilişkin kuramsal/uygulamalı bilgi ve becerileri bireysel ve ekip çalışmalarında uygular.X
10
Alanda öğrenme öğretme kuram, yaklaşım ve ilkeleri dikkate alarak ulusal ve uluslar arası eğitim programlarını değerlendirir.X
11
Eğitim programı geliştirme çalışmalarında sorumluluk alır.X
12
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
13
Dinamik bir alan olan eğitimin etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir.X
14
Bilişim ve iletişim teknolojilerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda ileri düzeyde kullanır.X
15
Alana yönelik çalışmalarda ulusal ve uluslar arası bilimsel etik kurallarını dikkate alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Gülay EKİCİ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/gekici )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (gekici@gazi.edu.tr , gulayekici@yahoo.com )