GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
 Eğitimde Program Geliştirme (Z) /1150101
Dersin Adı:  Eğitimde Program Geliştirme (Z) 
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili kavram ve ilkeleri tanımlar ve açıklar.
İhtiyaç analizi ve ihtiyaç analizinin önemi kavrar. İhtiyaç analizi yaklaşımlarını bilir.
Programın hedefler, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme ögelerini bilir.
Programın ögeleri arasında nasıl bir ilişki olduğunu açıklar.
Program geliştirme süreçlerini bilir. Program geliştirme süreçlerini açıklar.
Hedef-davranışlar nasıl yazılır bilir. Hedef ve davranış yazma ilkelerini bilir.
Program içeriği oluşturma ve içerik yazmada dikkat edilecek temel hususlar bilir.
Eğitim durumları tasarlanmasını bilir. Eğitim durumlarını hazırlar.
Programın nasıl değerlendirileceğini bilir.
Program Geliştirme Tasarısı hazırlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta   Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramlar
2. Hafta   İhtiyaç Analizi ve İhtiyaç Analizinin Önemi
3. Hafta   İhtiyaç Analizi Yaklaşımları
4. Hafta  Program Hedefler, İçerik, Eğitim Durumları ve Değerlendirme Ögeleri Arasındaki İlişkiler
5. Hafta   Program Geliştirme Süreçleri-1
6. Hafta   Program Geliştirme Süreçleri-2
7. Hafta  Hedef-Davranışlar Yazma-1
8. Hafta  Hedef-Davranışlar Yazma-2
9. Hafta  Program İçeriği Oluşturma ve İçerik Yazmada Dikkat edilecek Temel Hususlar
10. Hafta   Öğretme öğrenme süreçleri-1
11. Hafta   Öğretme öğrenme süreçleri-2
12. Hafta  Program Değerlendirme
13. Hafta  Program Değerlendirme Yaklaşımları
14. Hafta  Program Tasarısı Hazırlama, Uygulama ve Sonuçların Değerlendirilmesi-1
15. Hafta  Program Tasarısı Hazırlama, Uygulama ve Sonuçların Değerlendirilmesi-2
16. Hafta  Genel Tekrar
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
60
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
3
21
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
3
6
18
 Rapor hazırlama
4
6
24
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
3
6
18
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
6
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
6
12
 Diğer
1
3
3
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.X
2
Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temellerini (felsefi, toplumsal, ekonomik vb.) ilişkilendirir.X
3
Program geliştirme sürecinde amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirmeden oluşan temel boyutları ve özelliklerini tanır.X
4
Program geliştirme ve değerlendirme modellerini karşılaştırır.X
5
Program geliştirmeye ilişkin model ve yaklaşımlardan yararlanarak ve ihtiyaç analizine dayalı bir öğretim tasarımı hazırlar.X
6
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili sorunları belirler.X
7
Alanında uzmanlık düzeyinde kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgilerden eğitimde program geliştirme kapsamındaki çalışmalarda yararlanır.X
8
Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel ve güncel gelişmeleri izleyerek bunları alandaki çalışmalarına ve araştırmalarına yansıtır.X
9
Alana ilişkin kuramsal/uygulamalı bilgi ve becerileri bireysel ve ekip çalışmalarında uygular.X
10
Alanda öğrenme öğretme kuram, yaklaşım ve ilkeleri dikkate alarak ulusal ve uluslar arası eğitim programlarını değerlendirir.X
11
Eğitim programı geliştirme çalışmalarında sorumluluk alır.X
12
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
13
Dinamik bir alan olan eğitimin etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir.X
14
Bilişim ve iletişim teknolojilerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda ileri düzeyde kullanır.X
15
Alana yönelik çalışmalarda ulusal ve uluslar arası bilimsel etik kurallarını dikkate alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr.Öğret.Üyesi Yücel KAYABAŞI)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr/yucelk)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (yucelk@gazi.edu.tr)