GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Sosyalleşme ve İdeal İnsanlar/1140915
Dersin Adı: Sosyalleşme ve İdeal İnsanlar
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Yaşamda başarı kazanmış ideal insanların çocukluk ve gençlik yıllarını eğitim süreçlerindeki faktörleri dikkate alarak değerlendirebilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Sosyalleşme Kavramı ve Süreçleri
2. Hafta  Ziya Gökalp
3. Hafta  Mustafa Kemal Atatürk
4. Hafta  Şevket Süreyya Aydemir
5. Hafta  Prof. Dr. Halil İnalcık
6. Hafta  Prof. Dr. İhsan Doğramacı
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Doç. Dr. Mithat Enç
9. Hafta  Prof. Dr. Oktay Sinanoğlu
10. Hafta  Kamran İnan
11. Hafta  Prof. Dr. Nermin Abadan Unat
12. Hafta  Prof. Dr. Doğan Cüceloğlu
13. Hafta  İdris Yamantürk
14. Hafta  Prof. Dr. Aziz Sancar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
5
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
4
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
15
15
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
2
6
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
0
0
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
ESTT ile ilgili kuramsal temelleri tanır.X
2
Eğitim ve toplum ilişkisi, eğitimin toplumsal kalkınmaya etkisi ve toplumsal yapının eğitim sistemine etkisinin farkında olur.X
3
Eğitimin bireye ve topluma yansımaları ve getirdiği yenilikleri tartışır.X
4
Eğitimin kültürel ve tarihsel sürecini dikkate alarak yeni ve güncel gelişmeleri takip eder.X
5
Felsefi akımların eğitim sistemine yansımalarını değerlendirir.X
6
Çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleri ile Türkiye’deki eğitim sistemini karşılaştırarak analiz eder.X
7
Dinamik bir alan olan eğitimin etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir.X
8
ESTT alanında uzmanlık düzeyinde kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgilerden, alana yönelik çalışmalarda yararlanır.X
9
Alana ilişkin çalışmalarda mevcut sorunların çözümünde uygun bilimsel araştırma sistematiğinden yararlanır.X
10
ESTT alanına ilişkin eğitim politikaları ve reformlar üzerinde durarak, alternatif ve öneriler yansıtan yeni çalışmalar tasarlar.X
11
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel becerileri alandaki çalışmalara yansıtır.X
12
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
13
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
14
Alana yönelik çalışmaları eleştirel bakış açısı ile değerlendirir.X
15
Bilişim ve iletişim teknolojilerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda ileri düzeyde kullanır.X
16
Alanda etik kuralları dikkate alarak, çalışmalarına yansıtır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Mehmet Çağatay ÖZDEMİR)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/~cagatay/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (cagatay@gazi.edu.tr)