GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Grupla Psikolojik Danışma Uygulaması/1130253
Dersin Adı: Grupla Psikolojik Danışma Uygulaması
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Mehmet Güven
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/mehmetguven
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mehmetguven@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Grup yönetme becerilerini gösterebilme
Küçük grup formatında grup dinamiklerini anlama
Grup problemlerini çözebilmek için kendi becerilerini geliştirebilme
Diğer vaka becerilerini yönetebilme becerisini kazanabilme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Grupla Psikolojik Danışma dersini teorik olarak almış olmak.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Grupla Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri Psikolojik Danışma Teknikleri
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin amacı, kapsamı, grup liderliği planının ayarlanması, grup yönetme becerilerinin değerlendirilmesi.
2. Hafta  Dersin amacı, kapsamı, grup liderliği planının ayarlanması, grup yönetme becerilerinin değerlendirilmesi.
3. Hafta  Dersin amacı, kapsamı, grup liderliği planının ayarlanması, grup yönetme becerilerinin değerlendirilmesi.
4. Hafta  Dersin amacı, kapsamı, grup liderliği planının ayarlanması, grup yönetme becerilerinin değerlendirilmesi.
5. Hafta  Bir grup yönetme ve grup liderliğini üstlenme ve grup süpervizyonu alma
6. Hafta  Bir grup yönetme ve grup liderliğini üstlenme ve grup süpervizyonu alma
7. Hafta  Bir grup yönetme ve grup liderliğini üstlenme ve grup süpervizyonu alma
8. Hafta  Bir grup yönetme ve grup liderliğini üstlenme ve grup süpervizyonu alma
9. Hafta  Bir grup yönetme ve grup liderliğini üstlenme ve grup süpervizyonu alma
10. Hafta  Bir grup yönetme ve grup liderliğini üstlenme ve grup süpervizyonu alma
11. Hafta  Bir grup yönetme ve grup liderliğini üstlenme ve grup süpervizyonu alma
12. Hafta  Bir grup yönetme ve grup liderliğini üstlenme ve grup süpervizyonu alma
13. Hafta  Bir grup yönetme ve grup liderliğini üstlenme ve grup süpervizyonu alma
14. Hafta  Bir grup yönetme ve grup liderliğini üstlenme ve grup süpervizyonu alma
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Aktaş, A.M. (1997). Grup süreci ve dinamikleri. İst.: Sistem yayıncılık. Corey, G. (2002). Group techniques. Boston: Brooks/Cole. Özbay, Y. (2005). Group counseling: Process and techniques. (Course materials). Voltan-Acar, N. (2004). Grupla psikolojik danışma. Ankara: Nobel yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Gösterme, Uygulama-Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
90
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
90
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
10
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
4
56
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
12
1
12
 Sunu hazırlama
12
2
24
 Sunum
12
2
24
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans düzeyinde psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili temel kavram ve literatür bilgisi kazanır ve bu bilgilerin teorik olarak ilişkilerini analiz eder.X
2
Okul psikolojik danışmanlığı alanındaki literatürü inceleme, tanıma, değerlendirme ve izleme becerisi kazanır.X
3
Okul psikolojik danışmanlığı alanındaki güncel konular, sorunlar ve eğilimler hakkında bilgi sahibi olur.X
4
Okul psikolojik danışmanlığı alanındaki profesyonel etkinliklere katılma becerilerini geliştirirler.X
5
Psikolojik danışma oturumlarında belirli bir yaklaşıma göre danışanların problemlerini kavramsallaştırma, vaka formülasyonu, süreci yönetme ve raporlaştırmada kullanır.X
6
Farklı psikolojik danışma ortamları (eğitim, sağlık, endüstri vb.) ve farklı özelliklere sahip danışanlar üzerinde psikolojik danışma teknik ve becerilerini uygular (danışma vakası yönetimi, danışma vakası süreci ve sonuçlarını raporlaştırma).X
7
Grupla psikolojik danışmayla ilgili kuram, süreç, ilke ve teknikler hakkındaki bilgilerini farklı grupla psikolojik danışma ihtiyacı olan danışanlarla yapılan grupla psikolojik danışma süreçlerinde etkin bir şekilde kullanır.X
8
Meslek rehberliği ve danışmanlığı ile ilgili temel kavramları, kuramları bilir ve bunları farklı mesleki danışma ortamları ve farklı özelliklere sahip danışanlara uygular.X
9
Sosyal bilimler alanıyla ilgili araştırma ilke ve tekniklerini bilir, bunları alanıyla ilgili araştırma sürecinde uygular ve raporlaştırır.X
10
Bilimsel araştırma sürecinde kullanılacak veri toplama araçlarını bilimsel kriterlere uygun olarak geliştirir.X
11
Araştırmada kullanılan nitel ve nicel veri toplama yöntemlerini bilir, uygun veri toplama yöntemlerini araştırma sürecinde kullanarak nitel ve nicel veri analizlerini yaparak rapor etme beceri kazanır.X
12
Aile ve evlilik danışma kuramlarını birbirleriyle kıyaslayabilir, aile ve evlilik danışmanlığı yardım sürecinde uygun müdahale yöntemlerini seçer ve uygular.X
13
Okul psikolojik danışma ve rehberlik programı planlama, hazırlama/geliştirme, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanır.X
14
PDR alanında ulusal ve uluslar arası akademik yayınları izler, inceler ve akademik çalışmalarda nasıl kullanacağını bilir.X
15
Yaşam boyu öğrenme anlayışına ve tutumuna sahip olarak PDR alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler.X