GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Çağdaş Aile Danışma Kuramları ve Uygulaması/1130124
Dersin Adı: Çağdaş Aile Danışma Kuramları ve Uygulaması
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yard. Doç. Dr. Leyla ERCAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  leyla@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Aile ruh sağlığının önemini bilme.
Aile danışma kuramlarını öğrenme ve kavrama.
Aile danışma kuramlarını uygulama kullanabilme.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Aile nedir?
2. Hafta  Ailede Ruh Sağlığı ve İletişim.
3. Hafta  Psikolojik Danışma Süreci ve Aile Danışması.
4. Hafta  Psikolojik Danışma Süreci ve Aile Danışması.
5. Hafta  Psikoanalitik Aile Danışması.
6. Hafta  Psikoanalitik Aile Danışması.
7. Hafta  Yapısal Aile Danışması.
8. Hafta  Yaşantısal / İnsancıl Aile Danışması.
9. Hafta  Stratejik Aile Danışması.
10. Hafta  Bilişsel / Davranışçı Aile Danışması.
11. Hafta  Kısa Süreli Aile Danışması.
12. Hafta  Kısa Süreli Aile Danışması.
13. Hafta  Aile Rehberliği Programının Hazırlanması.
14. Hafta  Aile Rehberliği Programının Hazırlanması.
15. Hafta  Final.
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Aydan Gülerce,Türkiye de Ailelerin Psikolojik Örüntüleri,Boğaziçi Üniversitesi Yayınları,1996 Çiğdem Kağıtçıbaşı ,İnsan-Aile-Kültür Evan Imber Black (Elif Özsayar) Aile Sırları/Sınırsız Açlık Toplumunda Doğru Sözlülük,Özel Yaşam ve Barışıklılık,Boyner Yayınları Galip Yüksel,Aile Terapisi Modelleri:Kuramsal Bir İnceleme,G.E.F.Dergisi,17,2,1997 H.E.Richer,Hasta Aile ,1991 Hürol Fısıloğlu,Yapısal Aile Terapisi Modeli Ve Bir Vaka,1992,Psikoloji Dergisi,7,27,1992 İ.Ethem Özgüven,Evlilik ve Aile Terapisi,Pdrem Yayınları,2000 Irvan Yallom,Bağışlanan Terapi. Philip Barker,Basic Family Therapy,1992 Samuel Gladding,Family Therapy,1998 Serap Nazlı,Aile Danışması,Nobel Yayınları,2003 Vırginia Satir(Selim Yeniçeri), İnsan Yaratmak :Aile Terapisinin Başyapıtı, Beyaz Yayınları Binnur Yeşilyaprak,Çalışan Anne ve Çocuk:Siz Başrolü Seçtiniz .Morpa Kültür Yayınları,2003
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım.
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
1
20
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
80
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
20
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
1
1
1
 Rapor hazırlama
2
6
12
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans düzeyinde psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili temel kavram ve literatür bilgisi kazanır ve bu bilgilerin teorik olarak ilişkilerini analiz eder.X
2
Okul psikolojik danışmanlığı alanındaki literatürü inceleme, tanıma, değerlendirme ve izleme becerisi kazanır.X
3
Okul psikolojik danışmanlığı alanındaki güncel konular, sorunlar ve eğilimler hakkında bilgi sahibi olur.X
4
Okul psikolojik danışmanlığı alanındaki profesyonel etkinliklere katılma becerilerini geliştirirler.X
5
Psikolojik danışma oturumlarında belirli bir yaklaşıma göre danışanların problemlerini kavramsallaştırma, vaka formülasyonu, süreci yönetme ve raporlaştırmada kullanır.X
6
Farklı psikolojik danışma ortamları (eğitim, sağlık, endüstri vb.) ve farklı özelliklere sahip danışanlar üzerinde psikolojik danışma teknik ve becerilerini uygular (danışma vakası yönetimi, danışma vakası süreci ve sonuçlarını raporlaştırma).X
7
Grupla psikolojik danışmayla ilgili kuram, süreç, ilke ve teknikler hakkındaki bilgilerini farklı grupla psikolojik danışma ihtiyacı olan danışanlarla yapılan grupla psikolojik danışma süreçlerinde etkin bir şekilde kullanır.X
8
Meslek rehberliği ve danışmanlığı ile ilgili temel kavramları, kuramları bilir ve bunları farklı mesleki danışma ortamları ve farklı özelliklere sahip danışanlara uygular.X
9
Sosyal bilimler alanıyla ilgili araştırma ilke ve tekniklerini bilir, bunları alanıyla ilgili araştırma sürecinde uygular ve raporlaştırır.X
10
Bilimsel araştırma sürecinde kullanılacak veri toplama araçlarını bilimsel kriterlere uygun olarak geliştirir.X
11
Araştırmada kullanılan nitel ve nicel veri toplama yöntemlerini bilir, uygun veri toplama yöntemlerini araştırma sürecinde kullanarak nitel ve nicel veri analizlerini yaparak rapor etme beceri kazanır.X
12
Aile ve evlilik danışma kuramlarını birbirleriyle kıyaslayabilir, aile ve evlilik danışmanlığı yardım sürecinde uygun müdahale yöntemlerini seçer ve uygular.X
13
Okul psikolojik danışma ve rehberlik programı planlama, hazırlama/geliştirme, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanır.X
14
PDR alanında ulusal ve uluslar arası akademik yayınları izler, inceler ve akademik çalışmalarda nasıl kullanacağını bilir.X
15
Yaşam boyu öğrenme anlayışına ve tutumuna sahip olarak PDR alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler.X