GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Grupla Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri/1130113
Dersin Adı: Grupla Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Mehmet Güven
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mehmetguven@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersin sonunda öğrenci; Grupla psikolojik danışmanın amaçlarını ve ilkelerini bilir
Grupla psikolojik danışmanın ilkelerini danışma ortamına uygular
Bir grup lideri olarak rolünün farkına varır
Grupta terpötik güçlerin etkisinin farkına varır
Grup türlerini ve özelliklerini bilir
Grupta gerekli olabilecek alıştırmaları bilir ve uygular
Grupta direnç ve transferansla başa çıkar.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Grupla psikolojik danışmanın amaçları, ilkeleri ve temel kavramlar Terapötik beceriler ve koşullar
2. Hafta  Grupla danışma – grup rehberliği – bireysel psikolojik danışmanın karşılaştırılması (Benzerlik ve farklılıklar, avantaj ve dezavantajlar)
3. Hafta  Grup türleri ve özellikleri
4. Hafta  Grup lideri
5. Hafta  Grupta etik konular
6. Hafta  Grup planı ve grubun örgütlenmesi Grubun evreleri
7. Hafta  Grupta terapötik güçler
8. Hafta  Grup sürecinde direnç ve transferansla baş etme yolları
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Grupla danışmada kullanılan alıştırmalar
11. Hafta  Grup üyelerinin olumsuz rolleri Grupla psikolojik danışmada güçlüğü olan danışanlar
12. Hafta  Okullarda grupla danışma uygulamaları
13. Hafta  Grupla danışmada kuramsal yaklaşımlar
14. Hafta  Dönem ödevlerinin sunumu ve tartışılması
15. Hafta  Dönem ödevlerinin sunumu ve tartışılması
16. Hafta  Dönem ödevlerinin sunumu ve tartışılması Değerlendirme ve Sonlandırma
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Voltan-Acar, N. (2017). Grupla psikolojik danışma ilke ve teknikleri. (Geliştirilmiş 13.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 2. Voltan-Acar, N. (2004). Grupla psikolojik danışmada alıştırmalar-deneyler. (Geliştirilmiş 2. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 3. Demir, A. ve Koydemir, S. (2011). Grupla psikolojik danışma. Ankara: PEGEM Akademi. Carroll, M.R. & Wiggins, J.D. (2008). Grupla psikolojik danışmanın öğeleri: kavramlar, ilkeler ve uygulamalar. (Çev. S.Doğan, I. Başaran, M. Aladağ ve B. Yaka). Ankara: PEGEM Akademi. 4. Ceyhun, B. (1996). Grup psikoterapilerine giriş, Ankara: Grup Psikoterapileri Derneği, Yayın No: 6. 5. Corey, G. (2000). Theory and practice of group counseling. (5th Ed.).Pasific Grove: Brooks/Cole. 6. Gazda, G. M., Ginter, E. J., & Horne, A. M. (2001). Group counseling and group psychotherapy; theory and application. Boston: Allyn and Bacon. Morganett, R. S. (2005). 7. Grupla danışma uygulamalarını içeren tez, makale veya diğer kaynaklar.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
4
52
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
5
2
10
 Sunum
3
2
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
4
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans düzeyinde psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili temel kavram ve literatür bilgisi kazanır ve bu bilgilerin teorik olarak ilişkilerini analiz eder.X
2
Okul psikolojik danışmanlığı alanındaki literatürü inceleme, tanıma, değerlendirme ve izleme becerisi kazanır.X
3
Okul psikolojik danışmanlığı alanındaki güncel konular, sorunlar ve eğilimler hakkında bilgi sahibi olur.X
4
Okul psikolojik danışmanlığı alanındaki profesyonel etkinliklere katılma becerilerini geliştirirler.X
5
Psikolojik danışma oturumlarında belirli bir yaklaşıma göre danışanların problemlerini kavramsallaştırma, vaka formülasyonu, süreci yönetme ve raporlaştırmada kullanır.X
6
Farklı psikolojik danışma ortamları (eğitim, sağlık, endüstri vb.) ve farklı özelliklere sahip danışanlar üzerinde psikolojik danışma teknik ve becerilerini uygular (danışma vakası yönetimi, danışma vakası süreci ve sonuçlarını raporlaştırma).X
7
Grupla psikolojik danışmayla ilgili kuram, süreç, ilke ve teknikler hakkındaki bilgilerini farklı grupla psikolojik danışma ihtiyacı olan danışanlarla yapılan grupla psikolojik danışma süreçlerinde etkin bir şekilde kullanır.X
8
Meslek rehberliği ve danışmanlığı ile ilgili temel kavramları, kuramları bilir ve bunları farklı mesleki danışma ortamları ve farklı özelliklere sahip danışanlara uygular.X
9
Sosyal bilimler alanıyla ilgili araştırma ilke ve tekniklerini bilir, bunları alanıyla ilgili araştırma sürecinde uygular ve raporlaştırır.X
10
Bilimsel araştırma sürecinde kullanılacak veri toplama araçlarını bilimsel kriterlere uygun olarak geliştirir.X
11
Araştırmada kullanılan nitel ve nicel veri toplama yöntemlerini bilir, uygun veri toplama yöntemlerini araştırma sürecinde kullanarak nitel ve nicel veri analizlerini yaparak rapor etme beceri kazanır.X
12
Aile ve evlilik danışma kuramlarını birbirleriyle kıyaslayabilir, aile ve evlilik danışmanlığı yardım sürecinde uygun müdahale yöntemlerini seçer ve uygular.X
13
Okul psikolojik danışma ve rehberlik programı planlama, hazırlama/geliştirme, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanır.X
14
PDR alanında ulusal ve uluslar arası akademik yayınları izler, inceler ve akademik çalışmalarda nasıl kullanacağını bilir.X
15
Yaşam boyu öğrenme anlayışına ve tutumuna sahip olarak PDR alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler.X