GAZÝ ÜNÝVERSÝTESÝ BÝLGÝ PAKETÝ - 2019 AKADEMÝK YILI

DERS TANIMI
Çaðdaþ Geliþim ve Kiþilik Kuramlarý/1130103
Dersin Adý: Çaðdaþ Geliþim ve Kiþilik Kuramlarý
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarýyýlý: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BÝLGÝLERÝ
 -- DERSÝN DÝLÝ
  Türkçe
 -- ÖÐRETÝM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. H. Güzin SÃœBAÞI
 -- ÖÐRETÝM ELEMANI WEB SÝTESÝ/SÝTELERÝ
  
 -- ÖÐRETÝM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gyuksel@gazi.edu.tr
 -- ÖÐRENME ÇIKTILARI
Öðrenci günümüzdeki geliþim kuramlarý ve kiþilik kuramlarýný bilir








 -- DERSÝN VERÝLÝÞ BÝÇÝMÝ
  Bu ders sadece yüz yüze eðitim þeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSÝN ÖNKOÞULLARI
  Geliþim psikolojisi, kiþilik kuramlarý.
 -- ÖNERÝLEN DERSLER
  -
 --DERS ÝÇERÝÐÝ
1. Hafta  Giriþ.
2. Hafta  Teori, teorinin Özellikleri.
3. Hafta  Teori, teorinin Özellikleri.
4. Hafta  Psikodinamik perspektif.
5. Hafta  Biliþsel perspektif.
6. Hafta  Ã–ðrenme perspektifi.
7. Hafta  Hümansitik perspektif.
8. Hafta  Etolojik veya biyolojik perspektif.
9. Hafta  Ara sýnav.
10. Hafta  Baðlamsal teoriler.
11. Hafta  Big- 5.
12. Hafta  Eysenk, H.
13. Hafta  Bandura, A.
14. Hafta  Kely, G.
15. Hafta  Genel deðerlendirme.
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERÝLEN KAYNAKLAR
  C.S. Hall ve G. Lindzey. Theories of Personality D. Schultz. Theories of personality http://www.ship.edu/cgboeree/percontents.html
 -- ÖÐRETÝM YÖNTEM VE TEKNÝKLERÝ
  Anlatým
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEÐERLENDÝRME YÖNTEMÝ VE GEÇME KRÝTERLERÝ
 
Sayýsý
Toplam Katkýsý(%)
 Ara Sýnav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
1
10
 Quiz
0
0
 Yýliçinin Baþarýya Oraný (%)  
50
 Finalin Baþarýya Oraný (%)  
50
 -- ÝÞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayýsý  Süre (Haftalýk Saat)  Dönem boyu toplam iþ yükü
 Haftalýk teorik ders saati
14
3
42
 Haftalýk uygulamalý ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 Ýnternette tarama, kütüphane çalýþmasý
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
3
6
18
 Rapor hazýrlama
3
6
18
 Sunu hazýrlama
2
6
12
 Sunum
2
2
4
 Ara sýnav ve ara sýnava hazýrlýk
0
 Final sýnavý ve final sýnavýna hazýrlýk
0
 Diðer
1
8
8
 TOPLAM ÝÞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM ÝÞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSÝN AKTS KREDÝSÝ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖÐRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERÝ
NO
PROGRAM ÖÐRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans düzeyinde psikolojik danýþma ve rehberlik alaný ile ilgili temel kavram ve literatür bilgisi kazanýr ve bu bilgilerin teorik olarak iliþkilerini analiz eder.X
2
Okul psikolojik danýþmanlýðý alanýndaki literatürü inceleme, tanýma, deðerlendirme ve izleme becerisi kazanýr.X
3
Okul psikolojik danýþmanlýðý alanýndaki güncel konular, sorunlar ve eðilimler hakkýnda bilgi sahibi olur.X
4
Okul psikolojik danýþmanlýðý alanýndaki profesyonel etkinliklere katýlma becerilerini geliþtirirler.X
5
Psikolojik danýþma oturumlarýnda belirli bir yaklaþýma göre danýþanlarýn problemlerini kavramsallaþtýrma, vaka formülasyonu, süreci yönetme ve raporlaþtýrmada kullanýr.X
6
Farklý psikolojik danýþma ortamlarý (eðitim, saðlýk, endüstri vb.) ve farklý özelliklere sahip danýþanlar üzerinde psikolojik danýþma teknik ve becerilerini uygular (danýþma vakasý yönetimi, danýþma vakasý süreci ve sonuçlarýný raporlaþtýrma).X
7
Grupla psikolojik danýþmayla ilgili kuram, süreç, ilke ve teknikler hakkýndaki bilgilerini farklý grupla psikolojik danýþma ihtiyacý olan danýþanlarla yapýlan grupla psikolojik danýþma süreçlerinde etkin bir þekilde kullanýr.X
8
Meslek rehberliði ve danýþmanlýðý ile ilgili temel kavramlarý, kuramlarý bilir ve bunlarý farklý mesleki danýþma ortamlarý ve farklý özelliklere sahip danýþanlara uygular.X
9
Sosyal bilimler alanýyla ilgili araþtýrma ilke ve tekniklerini bilir, bunlarý alanýyla ilgili araþtýrma sürecinde uygular ve raporlaþtýrýr.X
10
Bilimsel araþtýrma sürecinde kullanýlacak veri toplama araçlarýný bilimsel kriterlere uygun olarak geliþtirir.X
11
Araþtýrmada kullanýlan nitel ve nicel veri toplama yöntemlerini bilir, uygun veri toplama yöntemlerini araþtýrma sürecinde kullanarak nitel ve nicel veri analizlerini yaparak rapor etme beceri kazanýr.X
12
Aile ve evlilik danýþma kuramlarýný birbirleriyle kýyaslayabilir, aile ve evlilik danýþmanlýðý yardým sürecinde uygun müdahale yöntemlerini seçer ve uygular.X
13
Okul psikolojik danýþma ve rehberlik programý planlama, hazýrlama/geliþtirme, uygulama ve deðerlendirme becerisi kazanýr.X
14
PDR alanýnda ulusal ve uluslar arasý akademik yayýnlarý izler, inceler ve akademik çalýþmalarda nasýl kullanacaðýný bilir.X
15
Yaþam boyu öðrenme anlayýþýna ve tutumuna sahip olarak PDR alanýyla ilgili güncel geliþmeleri izler.X