GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Bireysel Psikolojik Danışma Uygulaması (Z)/1130250
Dersin Adı: Bireysel Psikolojik Danışma Uygulaması (Z)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Galip YÜKSEL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/gyuksel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gyuksel@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel psikolojik danışma bilgi ve becerilerini sergilemek
Danışan problemini belirlemek
Uygun danışma planları formüle etmek
Süvervizyon ilişkisi geliştirmek
Vaka yönetim becerilerini öğrenmek
Vaka sonuçlarını raporlaştırabilmek
Kişisel danışma stili geliştirmek


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Psikolojik Danışma ve Rehberliğe Giriş; Psikolojik Danışma ilke ve teknikleri; Psikolojik Danışma Kuramları
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  ders içeriğinin ve kapsamının verilmesi; danışma yer ve ortamlarının belirlenmesi; uygulama koşullarının gözden geçirilmesi
2. Hafta  ders içeriğinin ve kapsamının verilmesi; danışma yer ve ortamlarının belirlenmesi; uygulama koşullarının gözden geçirilmesi
3. Hafta  uygulama kapsamında istenen bilgi ve becerilerin verilmesi
4. Hafta  uygulama kapsamında istenen bilgi ve becerilerin verilmesi
5. Hafta  haftalık yapılan danışmalar grup olarak dinlenmesi ve süpervizyon verilmesi
6. Hafta  haftalık yapılan danışmalar grup olarak dinlenmesi ve süpervizyon verilmesi
7. Hafta  haftalık yapılan danışmalar grup olarak dinlenmesi ve süpervizyon verilmesi
8. Hafta  haftalık yapılan danışmalar grup olarak dinlenmesi ve süpervizyon verilmesi
9. Hafta  haftalık yapılan danışmalar grup olarak dinlenmesi ve süpervizyon verilmesi
10. Hafta  haftalık yapılan danışmalar grup olarak dinlenmesi ve süpervizyon verilmesi
11. Hafta  haftalık yapılan danışmalar grup olarak dinlenmesi ve süpervizyon verilmesi
12. Hafta  haftalık yapılan danışmalar grup olarak dinlenmesi ve süpervizyon verilmesi
13. Hafta  haftalık yapılan danışmalar grup olarak dinlenmesi ve süpervizyon verilmesi
14. Hafta  haftalık yapılan danışmalar grup olarak dinlenmesi ve süpervizyon verilmesi
15. Hafta  haftalık yapılan danışmalar grup olarak dinlenmesi ve süpervizyon verilmesi
16. Hafta  Ödevlerin toplanması ve değerlendirilmesi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Voltan Acar, N. (1998). Terapötik iletişim. Ankara: Onur offset. Akkoyun, F. (1994). Yardım Becerileri. Ankara: Form Ofset. Carkhuff, F. (1986). The Art of Helping. Ambers: Human Resource Development Pres, Publishers of Human Technology. Sperry, L., & Sperry, J. (2012). Case Conceptualization: Mastering this Competency with Ease and Confidence. New York, NY: Routledge Cormier, S. & Hackney, H. (1999). Counseling strategies and interventions. Boston: Allyn and Bacon. Egan, G. (1998). The skilled helper: A problem-management approach to helping. (6th ed.) Pacific Groove: Brooks/Cole. ill, C. E. & O’Brien, K.M. (1999). Helping skills : Facilitating exploration, insight and action. Washington, DC: American Psychological Association.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Gösterme, Uygulama-Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
90
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
90
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
10
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
4
56
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
2
26
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
10
2
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans düzeyinde psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili temel kavram ve literatür bilgisi kazanır ve bu bilgilerin teorik olarak ilişkilerini analiz eder.X
2
Okul psikolojik danışmanlığı alanındaki literatürü inceleme, tanıma, değerlendirme ve izleme becerisi kazanır.X
3
Okul psikolojik danışmanlığı alanındaki güncel konular, sorunlar ve eğilimler hakkında bilgi sahibi olur.X
4
Okul psikolojik danışmanlığı alanındaki profesyonel etkinliklere katılma becerilerini geliştirirler.X
5
Psikolojik danışma oturumlarında belirli bir yaklaşıma göre danışanların problemlerini kavramsallaştırma, vaka formülasyonu, süreci yönetme ve raporlaştırmada kullanır.X
6
Farklı psikolojik danışma ortamları (eğitim, sağlık, endüstri vb.) ve farklı özelliklere sahip danışanlar üzerinde psikolojik danışma teknik ve becerilerini uygular (danışma vakası yönetimi, danışma vakası süreci ve sonuçlarını raporlaştırma).X
7
Grupla psikolojik danışmayla ilgili kuram, süreç, ilke ve teknikler hakkındaki bilgilerini farklı grupla psikolojik danışma ihtiyacı olan danışanlarla yapılan grupla psikolojik danışma süreçlerinde etkin bir şekilde kullanır.X
8
Meslek rehberliği ve danışmanlığı ile ilgili temel kavramları, kuramları bilir ve bunları farklı mesleki danışma ortamları ve farklı özelliklere sahip danışanlara uygular.X
9
Sosyal bilimler alanıyla ilgili araştırma ilke ve tekniklerini bilir, bunları alanıyla ilgili araştırma sürecinde uygular ve raporlaştırır.X
10
Bilimsel araştırma sürecinde kullanılacak veri toplama araçlarını bilimsel kriterlere uygun olarak geliştirir.X
11
Araştırmada kullanılan nitel ve nicel veri toplama yöntemlerini bilir, uygun veri toplama yöntemlerini araştırma sürecinde kullanarak nitel ve nicel veri analizlerini yaparak rapor etme beceri kazanır.X
12
Aile ve evlilik danışma kuramlarını birbirleriyle kıyaslayabilir, aile ve evlilik danışmanlığı yardım sürecinde uygun müdahale yöntemlerini seçer ve uygular.X
13
Okul psikolojik danışma ve rehberlik programı planlama, hazırlama/geliştirme, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanır.X
14
PDR alanında ulusal ve uluslar arası akademik yayınları izler, inceler ve akademik çalışmalarda nasıl kullanacağını bilir.X
15
Yaşam boyu öğrenme anlayışına ve tutumuna sahip olarak PDR alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler.X