GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları (Z)/1130101
Dersin Adı: Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları (Z)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. H. Güzin SÜBAŞI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/gyuksel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gyuksel@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Her bir teorideki kuramsal yakınlığı gösterme
Danışmadaki temel tarihsel olayları anlama
Danışma teorilerinin sınırlılıklarını ve güçlü taraflarını anlama
Kişinin kendi danışma stilini geliştirme
Teorik ve teknik ekletizmi anlama




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Psikolojik Danışma Kuramlarına Giriş
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Danışma ve danışma ilişkisi
2. Hafta  Danışmanın felsefik temeli
3. Hafta  Psikoanaliz ve Neoanalitik Yaklaşım
4. Hafta  Adler: Bilişsel terapinin başlangıcı
5. Hafta  Adler ve en son katkıları
6. Hafta  Gestalt terapi
7. Hafta  Varoluşçu terapi : Frankl üzerinde daha fazlası
8. Hafta  Bir birey olma: Rogers
9. Hafta  Bir danışman olma: Rogers
10. Hafta  TA: Berne
11. Hafta  Akılcı duygusal terapi :Ellis
12. Hafta  Beck ve diğerleri: bilişsel davranışçı terapiler
13. Hafta  Gerçeklik terapisi: Glasser
14. Hafta  Bütünleştirme ve özetleme
15. Hafta  Ders çıktılarının değerlendirilmesi
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Capuzzi, D., Gross, D.R. (2007). Counseling and psychotherapy: Theories and interventions. New Jersey: Pearson, Merill, Prentice Hall. Corey,G. (2005). Theory and practice of counseling and psychotherapy. (7th ed.) Brooks/Cole Thomson Learning. Corey,G. (2005). Students manual: Theory and practice of counseling and psychotherapy. Southbank: Brooks/Cole. Corsini, R. J., Wedding, D., Dumont, F. (2008). Current psychotherapies. CA: Thomson Brooks / Cole. Prochaska, J. O., Norcross, J. C. (2007). Systems of psychotherapy: A transtheoritical analysis. (6th ed.). Pasific Grove, CA: Brooks / Cole. (Ders kitabı). Murdock, N.L. (2012). Psikolojik danışma ve psikoterapi kuramları. F. Akkoyun (Çev. Ed.). Ankara: Nobel Yayınevi. Savaşır, I, Boyacıoğlu, G., Kabakçı, E. 1998; Bilişsel-Davranışçı Terapiler, Türk Psikologlar Derneği, Ankara Sommers-Flanagan, J., Sommers-Flanagan, R. (2004). Counseling and psychotherapy theories in context and practice: Skills, strategies, C
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Presentation
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
2
4
8
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
2
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
2
28
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans düzeyinde psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili temel kavram ve literatür bilgisi kazanır ve bu bilgilerin teorik olarak ilişkilerini analiz eder.X
2
Okul psikolojik danışmanlığı alanındaki literatürü inceleme, tanıma, değerlendirme ve izleme becerisi kazanır.X
3
Okul psikolojik danışmanlığı alanındaki güncel konular, sorunlar ve eğilimler hakkında bilgi sahibi olur.X
4
Okul psikolojik danışmanlığı alanındaki profesyonel etkinliklere katılma becerilerini geliştirirler.X
5
Psikolojik danışma oturumlarında belirli bir yaklaşıma göre danışanların problemlerini kavramsallaştırma, vaka formülasyonu, süreci yönetme ve raporlaştırmada kullanır.X
6
Farklı psikolojik danışma ortamları (eğitim, sağlık, endüstri vb.) ve farklı özelliklere sahip danışanlar üzerinde psikolojik danışma teknik ve becerilerini uygular (danışma vakası yönetimi, danışma vakası süreci ve sonuçlarını raporlaştırma).X
7
Grupla psikolojik danışmayla ilgili kuram, süreç, ilke ve teknikler hakkındaki bilgilerini farklı grupla psikolojik danışma ihtiyacı olan danışanlarla yapılan grupla psikolojik danışma süreçlerinde etkin bir şekilde kullanır.X
8
Meslek rehberliği ve danışmanlığı ile ilgili temel kavramları, kuramları bilir ve bunları farklı mesleki danışma ortamları ve farklı özelliklere sahip danışanlara uygular.X
9
Sosyal bilimler alanıyla ilgili araştırma ilke ve tekniklerini bilir, bunları alanıyla ilgili araştırma sürecinde uygular ve raporlaştırır.X
10
Bilimsel araştırma sürecinde kullanılacak veri toplama araçlarını bilimsel kriterlere uygun olarak geliştirir.X
11
Araştırmada kullanılan nitel ve nicel veri toplama yöntemlerini bilir, uygun veri toplama yöntemlerini araştırma sürecinde kullanarak nitel ve nicel veri analizlerini yaparak rapor etme beceri kazanır.X
12
Aile ve evlilik danışma kuramlarını birbirleriyle kıyaslayabilir, aile ve evlilik danışmanlığı yardım sürecinde uygun müdahale yöntemlerini seçer ve uygular.X
13
Okul psikolojik danışma ve rehberlik programı planlama, hazırlama/geliştirme, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanır.X
14
PDR alanında ulusal ve uluslar arası akademik yayınları izler, inceler ve akademik çalışmalarda nasıl kullanacağını bilir.X
15
Yaşam boyu öğrenme anlayışına ve tutumuna sahip olarak PDR alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler.X