GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Örgütsel Davranış/1120106
Dersin Adı: Örgütsel Davranış
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ayşe DEMİRBOLAT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ademir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ademir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Örgütsel Davranışın bir disiplin olarak özelliklerini bilir.
Örgütsel davranışın analiz boyutlarını bilir
Örgütsel davranışa ve insan doğasına ilişkin kuramsal yaklaşımları tanır
Örgüt ve birey arasındaki etkileşimi bilir ve biçimsel- doğal yapılar boyutunda etkileşimi analiz eder
Örgütsel uyum, bürokratik sosyalleşme ve örgütsel bütünleşmenin önemini kavrar.
Örgütsel etkililiğin psikolojik temellerini kavrar ve Örgüt ve birey arasında sağlanması gereken beklentiler dengesini analiz eder
Güdülenme ile ilgili kuramsal yaklaşım ve kuramları bilir
Liderlik kuramlarını bilir ve liderlik davranışlarının analizini yapar
Örgüt kültürü ile örgütsel davranış arasındaki etkileşimi bilir.
Örgütsel değişmeyi ve değişimin yönetimini bilir
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bir disiplin olarak örgütsel davranışın temel özellikleri ve analiz boyutları
2. Hafta  İnsanın örgütsel davranışına ve doğasına ilişkin yaklaşımlar
3. Hafta  Sistem yaklaşımı çerçevesinde birey, örgüt ve grup etkileşiminin analizi
4. Hafta  Biçimsel ve biçimsel olmayan gruplar bağlamında örgütsel davranış ve beklentiler dengesinin analizi
5. Hafta  Örgütsel uyum ve bürokratik sosyalleşmenin örgütsel bütünleşme açısından önemi
6. Hafta  Örgütlerde liderlik davranışlarının analizi ve liderlik kuramları
7. Hafta  Güdülenme kuramları ve güdülenmenin bireysel ve örgütsel açıdan sorunsal önemi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Örgütsel değişme ve değişimin yönetimi
10. Hafta  İşin zenginleştirilmesi ve öğrenen örgütler oluşturma
11. Hafta  Örgütsel davranış ve kültür arasındaki etkileşimin incelenmesi
12. Hafta  Örgütsel davranış dersinin hedeflerine uygun olarak ve Öğrenci beklenti ve ihtiyaçları doğrultusunda seçilen konuların sunum ve tartışmaları
13. Hafta  Örgütsel davranış dersinin hedeflerine uygun olarak ve Öğrenci beklenti ve ihtiyaçları doğrultusunda seçilen konuların sunum ve tartışmaları
14. Hafta  Örgütsel davranış dersinin hedeflerine uygun olarak ve Öğrenci beklenti ve ihtiyaçları doğrultusunda seçilen konuların sunum ve tartışmaları
15. Hafta  Örgütsel davranış dersinin hedeflerine uygun ve öğrenci beklenti doğrultusunda seçilen konuların sunum ve tartışmaları
16. Hafta  Dersin Genel Değerlendirmesi ve Tartışma
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Aydın, M. (2005). Eğitim yönetimi. Ankara: Hatipoğlu. Burell, G., & Morgan, G. (2008). Sociological paradigms and organisational analysis: Elements of the sociology of corporate life. England: Ashagate. Eren, E. (1993). Yönetim psikolojisi. İstanbul: Beta. Katz D., & Kahn R. (1977). Örgütlerin toplumsal psikolojisi (Çev. H. Can ve Y. Bayar). Ankara: TODAİE. Kreitner, R., & Kinicki, A. (2004). Organizational behavior (Sixth Ed.). New York NY: McGraw-Hill. March, J., & Simon H. A. (1975). Örgütsel davranış (Çev: Ö. Bozkurt ve O. Onaran). Ankara: TODAİE. Morgan, G. (1986). Images of organization. USA: Sage. Özkalp, E. Ve Kırel Ç. (2005). Örgütsel davranış. Anadolu Üniversitesi: Eskişehir. Robbins, S. P, & Judge, T. A. (2011). Örgütsel davranış (Çev. Ed. İ. Erdem). Ankara:Nobel. Sargut, A. S. (2001). Kültürlerarası farklılaşma ve yönetim. Ankara: İmge. Aydın, M. (2005). Eğitim yönetimi. Ankara: Hatipoğlu. Burell, G., & Morgan, G. (2008). Sociological paradigms and or
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Antalım, Soru-cevap, Araştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Staj uygulaması bulunmamaktadır
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
8
64
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
6
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
12
12
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
6
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim yönetimi, denetimi, liderliği ve eğitimde politika analizi ile ilgili temel kavramları tanımlar.X
2
Yönetim, örgüt, liderlik ve politika analizi model ve yaklaşımlarını eğitim ve okul yönetimi ile ilişkilendirir.X
3
Eğitim ve okul yönetiminin temel amaçları olan öğrencilerin öğrenmesini en üst düzeye çıkarma, okul çalışanlarının mesleki gelişimini en üst düzeyde gerçekleştirme ve olumlu bir okul ortamı ve kültürü oluşturma konularında üst düzeyde bilgi sahibi olur.X
4
Yönetim, örgüt ve liderlik kuramlarını tarihsel gelişimi içinde karşılaştırmalı olarak inceler.X
5
Eğitim yönetimi ile genel yönetim, ekonomi, siyaset, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ve diğer disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp, kendi alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek.X
6
Yönetim, örgüt ve liderliğe ilişkin model ve yaklaşımlardan yararlanarak eğitim sisteminin ve okulların mevcut durum ve sorunlarını irdeler.X
7
Alanında uzmanlık düzeyinde kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgilerden eğitimde ve eğitim yönetimi kapsamındaki çalışmalarda yararlanır.X
8
Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel ve güncel gelişmeleri izleyerek bunları alandaki çalışmalarına ve araştırmalarına yansıtır.X
9
Alana ilişkin kuramsal/uygulamalı bilgi ve becerileri bireysel ve ekip çalışmalarında uygular.X
10
Alanda yönetim, örgüt ve liderlik kuram ve yaklaşımlarını dikkate alarak ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim yönetimi kapsamındaki uygulamaları değerlendirir.X
11
Eğitim yönetimi araştırma, uygulama ve çalışmalarında sorumluluk alır.X
12
Yabancı bir dili, bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
13
Dinamik bir alan olan eğitimin, etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir.X
14
Bilişim ve iletişim teknolojilerini, alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda ileri düzeyde kullanır.X
15
Alana yönelik çalışmalarda ulusal ve uluslararası bilimsel etik kurallarını dikkate alır.X