GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Yaşam Boyu Öğrenme ve Eğitim Programları/7110203
Dersin Adı: Yaşam Boyu Öğrenme ve Eğitim Programları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Yaşam boyu öğrenme kavramını tanımlayabilme
Yaşam boyu öğrenme becerilerini kazanabilme
Yaşam boyu öğrenme öğelerini kavrayabilme
Yaşam boyu öğrenmenin özelliklerini kavrayabilme
Yaşam boyu öğrenmenin etkilerini tartışabilme
Yaşam boyu öğrenme ve eğitim programları ilişkisini açıklayabilme
Yaşam boyu öğrenme uygulamalarını araştırabilme
Yaşam boyu öğrenme ile ilgili araştırma/proje yapabilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Temel Kavramlar Yaşam Boyu Öğrenme Kavramı ve Eğitim Programı
2. Hafta  Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri
3. Hafta  Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri
4. Hafta  Yaşam Boyu Öğrenmenin Temel Özellikleri
5. Hafta  Yaşam Boyu Öğrenmenin Etkileri; Yaşam Boyu Öğrenme ve Teknoloji, Okullar, Örgün Eğitim, Sanat-Kültür, Aile ve Endüstri
6. Hafta  Yaşam Boyu Öğrenme ve Eğitime Yansımaları
7. Hafta  Yaşam Boyu Öğrenme ve Eğitime Yansımaları
8. Hafta  Yaşam Boyu Öğrenme ve Eğitim Programları
9. Hafta  Yaşam Boyu Öğrenme ve Eğitim Programları
10. Hafta  Yaşam Boyu Öğrenme ve Eğitim Programları
11. Hafta  Ülkemizde Yaşam Boyu Öğrenme Uygulamaları
12. Hafta  Ülkemizde Yaşam Boyu Öğrenme Uygulamaları
13. Hafta  Yaşam Boyu Öğrenme ve Avrupa Birliği
14. Hafta  Yaşam Boyu Öğrenme ve Avrupa Birliği
15. Hafta  Dünyada Yaşam Boyu Öğrenme Uygulamaları
16. Hafta  Dünyada Yaşam Boyu Öğrenme Uygulamaları
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
3
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
60
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
3
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
9
3
27
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
8
3
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
2
16
 Diğer
4
4
16
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.X
2
-Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temellerini (felsefi, toplumsal, ekonomik vb.) ilişkilendirir.X
3
-Program geliştirme sürecinde amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirmeden oluşan temel boyutları ve özelliklerini tanır.X
4
-Program geliştirme ve değerlendirme modellerini karşılaştırır.X
5
-Program geliştirmeye ilişkin model ve yaklaşımlardan yararlanarak ve ihtiyaç analizine dayalı bir öğretim tasarımı hazırlar.X
6
-Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili sorunları belirler.X
7
-Alanında uzmanlık düzeyinde kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgilerden eğitimde program geliştirme kapsamındaki çalışmalarda yararlanır.X
8
-Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel ve güncel gelişmeleri izleyerek bunları alandaki çalışmalarına ve araştırmalarına yansıtır.X
9
-Alana ilişkin kuramsal/uygulamalı bilgi ve becerileri bireysel ve ekip çalışmalarında uygular.X
10
-Alanda öğrenme öğretme kuram, yaklaşım ve ilkeleri dikkate alarak ulusal ve uluslar arası eğitim programlarını değerlendirir.X
11
Eğitim programı geliştirme çalışmalarında sorumluluk alır.X
12
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
13
Dinamik bir alan olan eğitimin etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir.X
14
Bilişim ve iletişim teknolojilerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda ileri düzeyde kullanırX
15
Alana yönelik çalışmalarda ulusal ve uluslar arası bilimsel etik kurallarını dikkate alırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Yrd. Doç. Dr. Nevriye YAZÇAYIR)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/yazcayir)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (yazcayir@gazi.edu.tr)