GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İŞLETİM SİSTEMLERİ GÜVENLİĞİ/5361311
Dersin Adı: İŞLETİM SİSTEMLERİ GÜVENLİĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Dr. Çelebi ULUYOL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler işletim sisteminin ne olduğunu, neler yaptığını ve bizim neden işletim sistemlerine ihtiyaç duyduğumuzu bilir. Öğrenciler işlemlerin nasıl








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders programının tartışılması ve okumaların belirlenmesi
2. Hafta  İşletim sistemlerinin kısa tarihçesi / Temel Özellik ve Görevleri
3. Hafta  Eşzamanlı işlemler
4. Hafta  İşletim sistemi çekirdeği
5. Hafta  Bellek yönetimi
6. Hafta  Giriş ve Çıkış işlemleri
7. Hafta  Dosyalama sistemi, Kaynak tahsisi ve planlama
8. Hafta  Koruma ve güvenlik / Güvenilirlik / Görev denetimi
9. Hafta  İşletim sistemleri ve Güvenlik
10. Hafta  Kimlik doğrulama, saldırılar ve savunma
11. Hafta  Tehditler, Sertifikalı sistemler ve loglama
12. Hafta  Güvenlik aracı olarak Kriptografi
13. Hafta  Güvenlik savunması geliştirme
14. Hafta  Windows ve Linux/Unix güvenliği
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • Tanenbaum, A. S. (2001). Modern Operating Systems. Upper Saddle River, N. J. : Prentice Hall • Bic, L. (2003). Operating system principles. Upper Saddle, N.J. : Prentice Hall • Nutt, G. J. (2004). Operating systems. Boston : Pearson/Addison Wesley. • Haftalık okumalar.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
5
12
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
12
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
6
12
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
0
0
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
191
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.X
2
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir.X
3
Adli Bilişim alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
4
Adli Bilişim alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir.X
5
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser, yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar.X
6
Adli Bilişim ile ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level B2).X
7
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir.X
8
Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır.X
9
Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir.X
10
Adli Bilişim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.X
11
Adli Bilişim alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.X
12
Adli Bilişim alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir.X
13
Adli Bilişim alanı ile ilgili problemleri belirler, tanımlar, ilgili çözümleri tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.X
14
Alanıyla ilgili yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.X