GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLİŞİM VE TEKNOLOJİ HUKUKU/5091311
Dersin Adı: BİLİŞİM VE TEKNOLOJİ HUKUKU
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Dr. Gülşen KÖSE
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilişim Hukuku dersi sonunda katılımcılar, e-sözleşme, e-imza, e-haciz, e-tebligat gibi hukuken önemli konularda bilgi sahibi olacaklardır. Bu dersin
Bilişim Hukukunun içinde yer alan çok değişik hukuk disiplinlerine ait düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olmak,
• Bilişim suçları, siber güvenlikle ilgili yasal düzenlemeler, 5651 sayılı Internet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesine ve Bu Yayınlar Yoluyla
Telekonünikasyon Sözleşmeleri hakkında bilgi edinmek
E-sözleşme, e-tebligat, e-imza konularında hukuksal bilgi edinmek,
Bilgisayar program devir sözleşmeleri ve bilgisayar programlarının hukuk çerçevesinde korunmasına ilişkin alan bilgisi kazanmak, bilgi ve becerilerin



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilişim Hukukunun Tanımı
2. Hafta  e-sözleşme
3. Hafta  e-imza
4. Hafta  e-tebligat
5. Hafta  e-haciz
6. Hafta  Bilgisayar Programlarının Devir Sözleşmeleri
7. Hafta  Bilgisayar Programlarının Fikri Hukuka Göre Korunması
8. Hafta  Bilgisayar Programlarının Patent ve Haksız Rekabet
9. Hafta  Hukukuna Göre Korunması
10. Hafta  Kendine Özgü Koruma Sağlanan Bilgisayar Teknolojileri
11. Hafta  İnternet Bankacılığı
12. Hafta  Telekonümikasyon Sözleşmeleri
13. Hafta  5651 Sayılı Kanun
14. Hafta  Bilişim Suçları
15. Hafta  Siber Güvenlikle ilgili yasal düzenlemeler
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • Akın, E. (2004), Hukukun Temel Kavramları, İstanbul • Albayrak, M. (2003), Fikir ve Sanat Eserleri İle Markalar Aleyhine İşlenen Suçlar, Ankara • Arıkan, F.M., (2000), Markaların Alan adlarına Karşı Korunması • Arkan, S. (1993), Marka Hukuku, Ankara • Arslanlı, H. (1954), Fikri Hukuk Dersleri, Fikir ve Sanat Ürünleri, 1954 • Atamer, Y.M. (1999), Genel İşlem Şartları, İstanbul • Ayiter, N. (1981), Hukukta Fikir ve Sanat Ürünleri, Ankara • Başalp, N. (2004), Kişisel Verilerin Korunması, Ankara • Bayraktar, H. (2001), E-Kitap • Berber Keser, L. (2002), İmzalıyorum o Halde Varım, Dijital İmza, Dijital İmza Hakkında Yasal Düzenlemeler, Dijital İmzalı elektronik Belgelerin Hukuki Değeri, Ankara • Demir, M. (2004), Mesafeli Sözleşmelerin İnternet Üzerinden Kurulması, Ankara • Erel, Ş. N. (1998), Türk Fikir ve Sanat Hukuku, Ankara • Güder, G. (1986), Bilgi İşlem Terimleri Sözlüğü, İstanbul • İnal, E. (2005), E-Ticaret Hukukunda Gelişmeler ve Internette Sözleşmelerin Kurulması,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
2
3
6
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
10
50
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
6
30
 Materyal tasarlama, uygulama
4
6
24
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
3
12
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
16
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
194
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.X
2
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir.X
3
Adli Bilişim alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
4
Adli Bilişim alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir.X
5
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser, yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar.X
6
Adli Bilişim ile ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level B2).X
7
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir.X
8
Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır.X
9
Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir.X
10
Adli Bilişim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.X
11
Adli Bilişim alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.X
12
Adli Bilişim alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir.X
13
Adli Bilişim alanı ile ilgili problemleri belirler, tanımlar, ilgili çözümleri tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.X
14
Alanıyla ilgili yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.X