GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GERÇEK ZAMANLI DENETİM SİSTEMLERİ/5221310
Dersin Adı: GERÇEK ZAMANLI DENETİM SİSTEMLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Fecir DURAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/fduran
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fduran@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gerçek Zamanlı sistemlerin tasarım sürecini planlayabilmek
Gerçek Zamanlı sistem tasarımı aşamasında karşılaştığı sorunları çözebilmek
Gerçek Zamanlı sistem tasarımı için yazılım geliştirebilmek
En doğru algılayıcı ve hareketlendiriciyi kullanabilmek.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Ders yüz yüze eğitim ve proje uygulamaları şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Gömülü Sistemler
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Gerçek Zamanlı Sistemlerin Tanımı ve Temel Yapısı
2. Hafta  Cevap Verme Süresi Kavramı
3. Hafta  Gerçek Zamanlı Sistemlerde Aritmetik
4. Hafta  Gerçek Zamanlı Sistemlerde Tasarım Süreci
5. Hafta  Örnek Bir Proje ve Dersi Alan Öğrencilerin Projelerinin Belirlenmesi
6. Hafta  DSP'nin Mimarisi,Türleri ve Çevresel Birimleri
7. Hafta  DSP'nin Çevresel Birimleri
8. Hafta  Algılayıcılar ve Cevap Süreleri
9. Hafta  Algılayıcılar ve Cevap Süreleri
10. Hafta  Hareketlendiriciler ve Tepki Süreleri
11. Hafta  Gerçek Zamanlı Sistemlerde Programlama Algoritmaları
12. Hafta  Analog ve Dijital Giriş/Çıkış Uygulamaları
13. Hafta  İletişim Uygulamaları
14. Hafta  Projelerinin Değerlendirilmesi.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Real-time systems design and analysis Laplante, Phillip A., Hoboken, N.J. : Wiley, 2004. 2. DSP software development techniques for embeddedreal-time systems Oshana, Robert. 3. C algorithms for real-time DSP, Embree, Paul M., 4. Embedded Systems Architecture: A Comprehensive Guide for Engineers and Programmers (Embedded Technology), Tammy Noergaard, Newnes, 2005.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
7
2
14
 Sunu hazırlama
14
3
42
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
199
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Bilgisayar bilimleri alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Bilgisayar bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
Bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.X
5
Bilgisayar bilimleri alanındaki bir sorunu tanımlar.X
6
Bilgisayar bilimleri alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
7
Bilgisayar bilimleri alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirir.X
8
Bilgisayar bilimleri alanı ile ilgili sorunları çözer.X
9
Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X
10
Uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirir.X